Kuinka voin lisätä varauksiani sosiaalisen median avulla?

17. lokakuuta 2021 17.23 UTC+3

Edellisessä artikkelissa keskustelimme verkkomaineesi hallinnan tärkeydestä. Keskustelemme nyt siitä, kuinka voit lisätä näkyvyyttäsi sosiaalisessa mediassa maksimaalisen vaikutuksen saamiseksi. Muista kuitenkin, että tämä artikkeli vain raapaisee tämän suuren aiheen pintaa.

Yksi harvoista COVID-19:n hopeareunuksista on, että se voi antaa yrityksellesi aikaa miettiä miten voit parantaa toimintaasi ja turvata sen tulevaisuuden. Yksi tapa saavuttaa tämä on parantaa läsnäoloasi verkossa.

Sosiaalisen median maksimoimisesta hotellialalla on kirjoitettu monia erinomaisia artikkeleita. Olemme lisänneet alla olevaan joitain hyödyllisiä linkkejä.

Mikä on “sosiaalinen media”?

Lyhyesti sanottuna se on mikä tahansa verkkoalusta, jota sen käyttäjät voivat käyttää saadakseen lisätietoja ja ollakseen vuorovaikutuksessa yrityksen tai henkilön kanssa. Facebook, Instagram, TikTok ja YouTube ovat esimerkkejä tällaisista alustoista. Näiden alustojen joukko on päätä huimaavan suuri, joten on tärkeää valita ne alustat, jotka vaikuttavat eniten yritykseesi. Jos et ole koskaan käyttänyt sosiaalista mediaa ”yrityksenä”, aloita yhdellä alustalla ja kehitä sitä. Riippuen siitä, missä päin maailmaa olet, tärkein sosiaalisen median alusta voi vaihdella. Mutta hyvän Facebook -sivun ja Twitter -syötteen luominen on hyvä alku.

Tässä on joitain tietoja yrityksesi sosiaalisen median merkityksen vahvistamiseksi:

• 63% sosiaalista mediaa käyttävistä yrityksistä sanoo, että se on lisännyt markkinoinnin tehokkuutta.

• 75% käyttäjistä ei koskaan vieritä hakutulosten ensimmäisen sivun ohi. Paranna hakusijoitustasi päivittämällä sosiaalisia syötteitäsi jatkuvasti. Opi ymmärtämään, mitä SEO (hakukoneoptimointi) on, tai palkkaa joku, joka voi hallita sitä puolestasi. Lue aiempi artikkelimme saadaksesi lisätietoja tästä aiheesta.

Blogia pitävillä yrityksillä on 55% enemmän kävijöitä verkkosivuillaan. Toistuvuus on tärkeää, sinun on blogattava säännöllisesti.

Mikä on “vaikuttaja”?

Se on kuka tahansa, joka voi vaikuttaa yritykseesi hyvässä tai pahassa. On ammattimaisia vaikuttajia, eli niitä, joille maksetaan sisällön luomisesta sponsoreilleen. Näiden hyödyllisyys voi kuitenkin olla rajallinen, koska 90% asiakkaista sanoo pitävänsä ”aitoudesta” eli todellisten asiakkaiden mielipiteistä.

Tämä artikkeli ei käsittele sitä, vaan pikemminkin kuinka sinä voit tehdä vieraistasi ilmaisia ja aktiivisia vaikuttajia tarjoamalla heille poikkeuksellisen hyvän kokemuksen.

Kuinka voit tehdä vaikutuksen?

Tunnetko itsesi pieneksi kalaksi suuressa valtameressä? Voit erottua ainutlaatuisuudella ja tarjoamalla yksilöllisiä kokemuksia. Niin hulppea kuin majoituksesi voi ollakin, vieraasi majoittuvat luonasi ensisijaisesti kokeakseen paikkakuntasi tai alueesi.

Joten rakastu alueeseesi uudestaan. Ryhdy tietosanakirjamaisen tiedon tietolähteeksi ja alueesi erityisyyksien suurlähettilääksi. Tee yhteistyötä muiden paikallisten yritysten kanssa. Mitä konsertteja/tapahtumia on tulossa? Voitko myydä lippuja? Voitko tarjota alennuksia paikallisiin kuntosaleihin, ravintoloihin tai retkille ja muille kokemuksille, joista sinä ja vieraasi voivat nauttia?

Lyhyesti sanottuna, selvitä, mikä auttaa sinua erottautumaan suurista ketjuista. Sitten vieraasi alkavat julkaista kokemuksiaan kanssasi.

Kuinka julkaista sosiaalisessa mediassa

Instagram ja Facebook ovat kaksi suurimmista sosiaalisen median alustoista vieraanvaraisuusalalla. Jos sinulla ei vielä ole tiliä, avaa yritystili heidän kanssaan.

Mitä sinun pitäisi julkaista? Jos sinulla ei ole varaa palkata ammattivalokuvaajaa kuvaamaan yritystäsi, löydä sisäinen valokuvaajasi ja julkaise silti lähes ammattimaisia kuvia. Vieläkin parempi vaihtoehto on että pyydät asiakkaita lähettämään sinulle joitakin heidän parhaista kuvistaan. Jotkut heistä saattavat olla ammattivalokuvaajia, ja he ovat todennäköisesti pitävät siitä että kysyt heiltä kuvia. Älä unohda seurata heitä sosiaalisessa mediassa.

Lisäksi verkkosivustosi tulisi olla elävä ja sitä tulisi päivittää säännöllisesti. Miksi? Samasta syystä kun arvostat sitä että ravintolan ruokalistaa päivitetään kausiluonteisesti.

Tekninen puoli

SEO:n lisäksi uusi suuntaus, joka auttaa sinua houkuttelemaan uusia asiakkaita majoitukseesi, on kohdentaminen geososiaalisen segmentoinnin avulla. Se on vain hieno termi, joka tarkoittaa käytännössä avainasiakkaiden profilointia. Oletetaan, että olet pieni yritys; sallit lemmikkieläimiä ja olet viinialueella. Tämän perusteella voit teknisesti kohdistaa varakkaita pareja, 20-45-vuotiaita, ja jotka pitävät koirista. Periaatteessa et kohdista iän perusteella vaan sijaintiasi vastaavien elämäntapojen perusteella. Kun olet valmis ottamaan tämän askeleen, on yrityksiä, jotka tarjoavat tällaista palvelua.

Tiivistettynä

Vaikka tämä aihe voi tuntua ylivoimaiselta, huomaa, että siitä voi tulla kuin mikä tahansa muu liiketoimintasi osa. Aloita pienestä ja kehitä sitä. Yrityksen ja erehdyksen kautta löydät itsellesi parhaiten sopivan mallin. Vaikka saatat aluksi haluta aloittaa sosiaalisen markkinoinnin itse, saatat lopulta haluta palkata ammattilaisen auttamaan hakukoneoptimointisi, verkkosivustosi tai jonkin muun sosiaalisen median piirteen hallinnan kanssa.