Vuoden 2022 massiiviseen turistivirtaan valmistautuminen

20. elokuuta 2021 02.24 UTC+3

Kiinnittikö tämä otsikko huomiosi? Onko se vain toiveajattelua vai jotain, mihin alan on varauduttava?

Kuten baseball-legenda Yogi Berra sanoi kerran: ”On vaikea tehdä ennusteita, etenkin tulevaisuudesta.” Tämä ei kuitenkaan estä joitakin yhteiskuntatieteilijöitä uskomasta, että saatamme pian kokea jotain joka muistuttaa 1920-luvun ”roaring 20’s” kaltaista, jolloin koettiin yhteiskunnallista korkeasuhdannetta, pitkän sodan, espanjalaisen flunssan ja muiden epävarmuustekijöiden jälkeen. Kuten silloin, rajoituksien takana kyhjöttänyt sukupolvi haluaa lähteä ulos ja elää täysipainoisesti.

Kuten ehkä tiedät, monia artikkeleita covidin jälkeisistä vieraanvaraisuustrendeistä on julkaistu. Mutta kuten Yogi edellä mainitsi, on vaikea tietää varmasti, mitä alallamme tapahtuu lyhyellä ja keskipitkällä aikavälillä. Mutta seuraavat asiat tiedämme varmasti:

  1. Covid-19 tulee päättymään tai tulee ainakin olemaan hallittavissa
  2. Elämä ja liiketoiminta palaavat ”erilaiseen” normaaliin
  3. Matkailulle on patoutunutta kysyntää

Kun tiedämme tämän, miten voimme alana ja ennen kaikkea pieninä ja keskisuurina toimijoina olla valmiita tähän kysyntään?

Alan sisäpiiriläiset näkevät nyt seuraavia suuntauksia kehittyvän:

44% matkustajista sanoi, että viimeinen loma oli yli vuosi sitten.

77% maailmanlaajuisesti haastatelluista matkustajista ilmoitti, että rokotuksen jälkeinen kansainvälinen matkailu on todennäköistä, ja 86% heistä matkustaisi kotimaassaan.

Staycation, Workcation / Flexcation, Vaxication

Trendi

• 86% maailmanlaajuisesti haastatelluista matkustajista ilmoitti, että rokotuksen jälkeinen kotimaan matka on todennäköinen (Tripadvisor)

Staycation (lähiloma), ei ole vain kotoa käsin matkustamista, vaan matkustamista kotimaassasi. Kuten yllä oleva tilasto osoittaa, tämä todennäköisesti jatkuu lähitulevaisuuden trendinä.

Workcation (työloma), ja sen läheinen serkku Flexcation (työn ja loman yhdistelmä) – Viimeisen vuoden aikana ihmiset ovat tottuneet tekemään työtä kotoa käsin. Koska Covid-19-rajoitukset ovat edelleen voimassa monissa maissa ympäri maailmaa, tämä ei todennäköisesti muutu vasta kuin vuonna 2022. Ei ole yllätys, että Google Analytics näyttää räjähdysmäisen lisäyksen hakuihin termillä ”Workcation”. Tämäntyyppinen asiakas on kyllästynyt kotitöihin ja haluaa työskennellä eri paikasta muutoksen vuoksi. Mutta heillä ei ole pelkästään työ mielessä, he haluavat löytää mielekästä vapaa-ajan toimintaa majoituspaikan läheisyydestä.

Vaxication (rokotusmatkustaminen) on asia… Monet ulkomaila asuvat ja asukkaat maissa joissa rokote ei ole heti saatavilla, ovat valmiita lentämään muihin maihin rokottautumaan. Tyypillisesti se tarkoittaa kahden viikon karanteenia ja joissakin maissa jopa kahden kuukauden oleskelua toista rokoteannosta odottaessa, jonka jälkeen lupa matkustaa jälleen annetaan.

Näistä voi tulla pitkäaikaisia asiakkaitasi.

Kuinka voit valmistautua?

Edellä mainitut asiakkaat etsivät tyypillisesti pitkäaikaista oleskelua. He tutkivat huolellisesti, mitkä majoitukset voivat tarjota heille seuraavat:

• Nopea ja luotettava internet

• Jatkuvat hygieniatoimenpiteet, sosiaalinen etäisyys jne.

• Pitkäaikaisen oleskelun alennukset

• Työpöytä, älynäyttö/TV ja huoneessa tarjottavat viihdepalvelut

• Paikallinen kokemus, retkiä ja toimintaa

• Ilmainen aamiainen

• Juoma-/ruokakuponki

• Parempi huone

Tässä vaiheessa saatat ajatella: ”Yritykseni tuskin selviytyi Covid-19:stä, ja nyt minun on annattava pois voittoani ja investoitava uuteen tekniikkaan?”. Vastaus on… ei välttämättä.

Tässä on asian ydin… 70% kyselyyn vastanneista ovat valmiita maksamaan ylimääräistä majoituksesta, joka tarjoaa heidän suosimat mukavuudet ja palvelut! Toisin sanoen nämä asiakkaat etsivät arvoa rahallensa. Jos majoitus voi tarjota pelkän huoneen, tämä asiakas todennäköisesti siirtyy etsimään jotakin muuta, vaikka sitä mainostettaisiin kuinka halvalla.

Nyt on aika tarkastella tarkasti toimintaasi nähdäksesi, miten voit vastata potentiaalisten asiakkaiden odotuksiin. Katso ensin helppoja kohtia jotka maksavat hyvin vähän. Voisitko päivittää Internetin/Wi-Fi:n? Voisitko ottaa yhteyttä paikallisiin matkanjärjestäjiin/kuntosaleihin/kylpylöihin ja tehdä paketti -alennuksia? Piknikkorit ovat aina arvostettuja retkeilijöille. Voisitko tarjota parannettuja huoneita ja alennuksia pitkäaikaiseen oleskeluun? Ilmainen pysäköinti? Ilmainen aamiainen (ilmainen kuten niputettuna hintaan korkeammalla hinnalla – jos sinulla ei ole keittiötä, voit tehdä yhteistyötä paikallisen ravintoloitsijan kanssa). Mukavat työtilat, joko huoneessa tai erillään? Tarkastelemalla toimintaasi tarkasti voit todennäköisesti parantaa arvoasi hyvin pienillä kustannuksilla.

Muut asiat voivat sisältää investointeja, joita voit käyttää vuosi vuodelta ja jotka voivat olla jatkuvien lisätulojen lähde. Entä polkupyörien ja skootterien vuokraus? Pieni kahvila tai muita mukavuuksia, kuten poreallas, sauna, jääkaappi huoneessa, täytetty baarikaappi jne.

Rehellisesti sanottuna taivas on rajana, ja se että erotut joukosta, todennäköisesti vaatii luovuutta. Voit esimerkiksi kysyä nykyisiltä ja aiemmilta asiakkailtasi ehdotuksia siitä, mikä houkuttelee heidät takaisin tiettyyn majoituspaikkaan.

Ja muista, että ”arvon” tarjoaminen asiakkaalle ei tarkoita voiton antamista pois. 70% ovat valmiita maksamaan siitä enemmän!

Käytä hyödyksesi kiinteistöhallintajärjestelmää

Sirvoy helpottaa kannustimien hallintaa. Voit helposti asettaa alennuksia pitkäaikaiseen oleskeluun, kuponkikoodeja, tarjota huoneita paketteina, vuokrauksina jne. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä saadaksesi ideoita, sillä me tuemme asiakkaita ympäri maailmaa ja voimme antaa ehdotuksia järjestelmän parhaasta käyttöönotosta.

Ensi kuussa tulemme keskustelemaan aiheesta…

Kuinka hallita mainettasi verkossa varausten kasvattamiseksi.