Jatka edistymistä vuonna 2021 – viisi strategiaa yrityksesi optimoimiseksi

18. tammikuuta 2021 09.44 UTC+2

Vuosi 2020 on ollut todella merkittävä vuosi! Se on ehdottomasti vuosi, jota emme koskaan unohda, mutta ei kuitenkaan kovinkaan tervetulleista syistä. Jokaisella henkilöllä on kerrottavanaan tarina, joillakin traaginen ja toisilla taas toiveikkaampi. Tästä ”uudesta normaalista” huolimatta, pintaan on ponnahtanut uskomatonta sisukkuutta joka on tuonut mukanaan uusia suuntauksia ja uusia alkuja, jotka muuttavat vieraanvaraisuusalaa. Tätä taustaa vasten seuraa tässä viisi tehokasta strategiaa varausten maksimoimiseksi ja tilanteen tasalla pysymiseksi tänä vuonna.

Jos sinä et löydä yritystäsi helposti verkosta, miten kukaan muukaan voi löytää sen?!

1. Mainosta ja optimoi verkkosivustosi

Jos et ole vielä tutustunut SEO:hon, saattaa nyt olla aika tehdä niin. SEO (Search Engine Optimization) tarkoittaa hakukoneoptimointia, joka yksinkertaisesti sanottuna lisää verkkosivustosi liikenteen määrää ja laatua orgaanisten hakukonetulosten avulla. Perimmäinen tavoitteesi on olla Googlen, Yahoon tai Bingin ensimmäisellä sivulla, koska se tuo sinulle lisää verkkosivustokäyntejä. Tällaista liikennettä kutsutaan orgaaniseksi liikenteeksi. Jos sinä et löydä yritystäsi helposti verkosta, miten kukaan muukaan voi löytää sen?!

Älkäämme myöskään unohtako SEM:ää (hakukonemarkkinointia). Suurin ero SEM:n ja SEO n välillä on se, että SEM sisältää yleensä maksulliset haku- ja napsautuskohtaiset mainokset kun taas SEO on orgaaninen strategia. Onko sinulla nämä jo käytössä? Ok, siirrytään toiseen kohtaan.

2. Pidä verkkosivustosi yksinkertaisena tehdäksesi siitä puoleensavetävän.

Ajattele verkkosivustoasi yrityksesi peilinä; heijastaako se yritystäsi tavalla, jolla haluat sen näkyvän muille? Monet hotellien omistajat eivät kiinnitä tähän ansaittua huomiota, ja saattavat siten laiminlyödä aluetta, joka on ratkaisevan tärkeä suorien varausten kannalta. Harkitse fontteja ja värejä erittäin huolellisesti ja muista, että huomion kiinnittäminen yksityiskohtiin on tärkeää. Tukeaksemme sinua tässä Sirvoy julkaisee pian ilmaisen (kyllä ilmaisen, luit oikein!) ja helppokäyttöisen verkkosivustojen rakentamistoiminnon Pro-version käyttäjille, mikä auttaa tuomaan sinusta verkkosuunnittelijan taidot esille! Pidä silmällä uusia julkaisujamme ja valmistaudu rakentamaan unelmiesi verkkosivusto.

3. Uudelleenmarkkinoi ennen kuin asiakkaat arvioivat uudelleen

Hotellivarausmoottoreiden hylkäämisaste on tällä hetkellä hämmästyttävä 84,63%, mikä osoittaa, että vähintään kolme neljästä kävijästä aloittaa varausprosessin, mutta syystä tai toisesta, heidän huomionsa hajaantuu (itkevä vauva, postinkantaja tai parempi tarjous) ja he eivät suorita loppuun sen minkä he aloittivat. Tämän tilaston ei kuitenkaan tulisi saada sinua menettämään toivoa saada lisää suoria varauksia. Global Search Marketingin mukaan uudelleenmarkkinointi on hyvä strategia, joka saa aikaan enemmän myyntiä kuin ne verkkosivustollasi käynnit, jotka eivät päätyneet ostoon tai suoraan yhteydenottoon. Se toimii kohdistamalla napsautuskohtaisesti maksettavia mainoksia, jotka seuraavat käyttäjää tehokkaasti verkossa, tämän selatessa muita verkkosivustoja. Kun asiakas vierailee sivustollasi, hänet merkitään erityisellä evästeellä, jonka avulla voit kohdistaa mainoksia heille verkossa. Miksi et kokeilisi Google Adsia tai hyödyntäisi yrityksesi mainostamista sosiaalisilla alustoilla, kuten Facebook ja Instagram. Katsotaanpa tätä osa-aluetta seuraavaksi.

4. Hyödynnä sosiaalista mediaa

Riippumatta siitä, olemmeko teknisesti taitavia vai ei, emme yksinkertaisesti pääse siitä mihinkään, että sosiaalinen media on täällä pysyäkseen. Kun verkkoläsnäolo otetaan huomioon, se voi parantaa ja lisätä liiketoimintaa. Nyt kun olet tehnyt verkkosivustostasi upean, miltä sosiaalinen mediasi näyttää? Ihmiset käyttävät tuntikausia selatessaan viestejä ja kuvia, joten varmista, että erotut joukosta. Ole valmis pysymään ajan tasalla ja toteuttamaan sinulle sopivaa markkinointistrategiaa. Mikään sosiaalisen median verkosto ei ole aivan samanlainen kuin toinen ja kukin voi palvella eri tarkoituksia, mutta on myönnettävä, että Facebook ja Instagram dominoivat, joten kannattaa hyödyntää näitä alustoja markkinointistrategian tehostamiseksi.

5. Valitse oikea jakelukanavien hallintaohjelma, niin saat lisää varauksia vähemmällä vaivalla!

Noin 50% hotellin omistajista eivät käytä jakelukanavien hallintaohjelmaa, mikä kuluttaa aikaa ja rahaa, koska tuotetarjontaa ja saatavuutta on päivitettävä manuaalisesti kaikille eri kanaville. Kanavahallintaohjelma mahdollistaa yhteyden satoihin online-jakelukanaviin reaaliajassa, jolloin hotelli parantaa näkyvyyttä ilman ylivarauksien riskiä. Oikean kanavahallintaohjelman valitseminen voi olla pelottava prosessi, kun otetaan huomioon, kuinka monta sellaista verkossa on tarjolla. Siksi saattaa olla syytä tarkastella yhtä aiemmista blogeistamme, Kuinka valita oikea jakelukanavien hallintaohjelma yrityksellesi. Pidä myös varauskumppanin viisaasta valintaa todella tärkeänä, koska se voi vaikuttaa suoraan vieraasi kokemukseen joko positiivisella tai negatiivisella tavalla. Pyri tekemään siitä inspiroiva kokemus kaikille!