Kasvata liiketoimintaasi Googlen avulla

17. helmikuuta 2022 21.03 UTC+2

Kirjoitimme äskettäin artikkelin Google Ads -palveluista, joiden tarkoituksena on auttaa hotellinpitäjiä kasvattamaan liiketoimintaansa. Vaikka kaikki nämä palvelut ovat tietysti hyvä asia, tunnetko koskaan että olet hieman hukassa tällaisten tuotteiden suuren määrän vuoksi? Tuntuuko sinusta siltä, että on vaikea pysyä ajan tasalla liiketoiminnan teknisempien puolien kanssa? Jos näin on, tämä blogi on sinua varten.

Kuinka Google voi auttaa? 

Googlesta on hyvä tietää, että he tekevät muutakin kuin tuottavat älykkäitä teknisiä ratkaisuja joita odottavat kaikkien käyttävän. Googlella on aktiivisesti käynnissä useita maailmanlaajuisia aloitteita, joiden tarkoituksena on auttaa yritysten omistajia löytämään työkaluja, tuotteita ja koulutusta, joita he tarvitsevat viedäkseen liiketoimintaansa eteenpäin. Se, johon keskitymme tänään, on osuvasti nimeltään ”Grow Stronger With Google”.  Yli neljä vuotta sitten lanseeratun hankeen tavoitteena on auttaa ihmisiä käyttämään teknologiaa tavalla, joka tuo heille lisää mahdollisuuksia ja auttaa laajentamaan osaamistaan. Sanot ehkä ”se on hyvin jaloa, mutta kuinka se tarkalleen ottaen auttaa minua?”

Olitpa pienyrityksen omistaja tai aivan uusi aloittelija, sinun on kehitettävä verkkostrategia, joka houkuttelee uusia asiakkaita, auttaa sinua saamaan ideasi liikkeelle ja tuo sinulle kaivattua näkyvyyttä. Siksi olemme koonneet luettelon Googlen ilmaisista e-kursseista, joiden tarkoituksena on saada sinut hetkessä tekniikan suhteen ajan tasalle, ja olemaan jopa askeleen edellä.

Googlen digitaalisen markkinoinnin sähköiset kurssit

  1. Päätä, sopiiko verkkosivusto parhaiten yrityksellesi ja opi millä eri tavoilla sinut voidaan löytää verkosta tällä 40 minuutin kurssilla: Build Your Web Presence Opit kuinka verkkosivusto toimii ja kuinka se voi esitellä yritystäsi parhaalla mahdollisella tavalla. Jos päätät rakentaa online-läsnäoloa verkkosivustolla, voit käyttää Sirvoyn ilmaista verkkosivurakentajaa (sisältyy Pro versioon) luodaksesi oman verkkosivustosi muutamassa minuutissa! 
  2. Hanki arvokasta tietoa verkkosivustosi tehokkuudesta ymmärtämällä, miten vierailijat käyttävät sitä. Liiketoimintastrategia Analytics Academy opettaa sinulle miten käyttää Googlen mittaustyökaluja, jotta voit tehdä parempia markkinointipäätöksiä.
  3. Kun ymmärrät paremmin, miten vieraasi käyttävät verkkosivustoasi, on aika miettiä markkinointisisältöäsi. Rakenna loistava strategia, opi kirjoittamaan online-yleisölle ja kuinka mittaat menestystäsi tällä 35 minuutin sisältömarkkinointikurssilla.
  4. Mainosta yritystäsi uutiskirjeillä ja erikoistarjouksilla sähköpostitse. Tämä 30 minuutin Connect Through Email -kurssi opastaa sinut perusasioiden läpi, yhteystietoluettelon luomisesta huomiota herättävien ja joukosta erottuvien sähköpostien suunnitteluun. 

Ryhdy markkinointiguruksi

Nämä ovat nopeita ja helppoja alle tunnin kursseja, joita voit ottaa aina kun sinulla on vapaata aikaa, mutta saadaksesi kattavamman käsityksen digitaalisen markkinoinnin toiminnasta kannattaa tutustua kurssin Google’s Fundamentals of Digital Marketing. Koska se on 40 tuntia pitkä, se ei ole heikkohermoisille, mutta saat taatusti upeita uusia taitoja käyttöösi. Se on IAB-akkreditoitu, mikä tarkoittaa, että se on kurssien kultastandardi, mukana tulee tunnustettu sertifikaatti ja se on täysin ilmainen! Tutustut aiheisiin, kuten: Google Analytics ja Statistics, liiketoimintastrategia, sisältömarkkinointi, sähköpostimarkkinointi, hakukoneoptimointi, sosiaalinen media ja paljon muuta. Se on suunniteltu täysin aloittelijoille, ja e-kurssina voit tehdä sen omaan tahtiisi ja oman aikataulun mukaan. 

Räätälöity konsultointi

Jos tämä kaikki kuulostaa hieman ylivoimaiselta ja haluaisit hieman enemmän henkilökohtaista apua, Googlen kumppani Online Advisors saattaa olla juuri sinulle sopiva. Nimellissummalla ja useiden verkkokoulutusten aikana neuvonantaja tutustuu yritykseesi, auttaa sinua kehittämään juuri yrityksellesi suunnitellun strategian ja selittää, kuinka voit paremmin vastata vieraidesi tarpeisiin.  Lue Aqua Mare -hotellin kohtaamista haasteista ja siitä, kuinka he saivat merkittävän tulonlisäyksen näiden muutosten sisällyttämisestä liiketoimintastrategiaansa. Tällä hetkellä tämä palvelu on saatavilla vain Yhdysvalloissa, mutta suunnitelmia on laajentaa sen toimintaa pian muihin maihin.