Katsaus Google Adsiin varaustesi maksimoimiseksi

19. joulukuuta 2021 15.43 UTC+2

Ennen kuin käytät aikaa, energiaa ja rahaa verkkomainontaan, luodaanpa ensin katsaus Google Adsiin ja siihen liittyviin markkinointipalveluihin majoitusyrittäjän näkökulmasta.

Tässä artikkelissa käsittelemme seuraavia palveluita ja niiden eroja:

• Google Ads

• Google Hotel Ads

• Google Free Booking Links

Jotta voit liittyä Googlen palveluihin yrityksenä, sinun on ensin avattava Business Profile -tili. Sitä voidaan pitää perustana verkkoliiketoimintasi hallintaan Googlessa, mukaan lukien toiminnot Haku ja Maps. Tämä auttaa asiakkaita löytämään yrityksesi ja auttaa sinua kertomaan heille yrityksestäsi. Voit myös vahvistaa ja muokata yritystietojasi ja hallita asiakkaiden arvosteluja.

Koska yleiskatsaus on melko laaja, voit napsauttaa linkkejä saadaksesi tarkemman tarkastelun jokaisesta tuotteesta.

Mikä Google Ads on?

Google Ads on verkkomainontaalusta, jossa teet hintatarjouksia näyttääksesi lyhyitä mainoksia potentiaalisille asiakkaillesi. Se voi sijoittaa mainoksia sekä hakukoneiden, kuten Google-haun, tuloksiin ja mobiilisovelluksiin sekä muihin Googlen palveluihin. Palvelut tarjotaan, napsautuskohtaisella, tai pay-per-click (PPC) hinnoittelumallilla.

Se näyttää hakutuloksissa tältä:

image

Mitä se maksaa?

Google Ads -huutokauppa pyörii sellaisten avainsanojen ympärillä, joita uskot asiakkaidesi todennäköisimmin käyttävän tiettyä tuotetta etsiessään. Jos olet esimerkiksi pieni perhe- ja lemmikkiystävällinen hotelli lähellä huvipuistoa, valitsemasi avainsanat voivat olla; hotelli, perhehotelli, lemmikkiystävällinen hotelli, hotellin huvipuisto jne…

Sitten sinun on tehtävä hintatarjous, eli kuinka paljon olet valmis maksamaan siitä, että Google-käyttäjä napsauttaa mainostasi.

Tämä hintatarjous yhdessä Googlen antaman mainoksesi laatupisteiden kanssa määrittää, mitkä Google Ads-mainokset näkyvät hakukoneen tulossivulla (Search Engine Results Page; SERP). Kun käyttäjä napsauttaa mainostasi, maksat tietyn hinnan (yllä mainittu napsautuskohtainen hinta), joka lasketaan laatupisteesi ja muiden tekijöiden perusteella.

Plussat:

• Helppokäyttöinen – voit luoda kampanjan muutamassa minuutissa.

• Sillä on laaja yleisö ja miljoonia käyttäjiä.

• Voi näyttää tekstimainoksia.

• Voi suorittaa mainoskampanjoita YouTuben kautta ja viitata niihin.

Miinukset:

• Itsensä optimointi voi kestää jonkin aikaa – riippuen liikenteen määrästä ja kampanja-asetuksista.

• Koska CTR (napsautussuhde) ja aloitussivun laatu (latausaika, mobiiliystävällisyys jne.) vaikuttavat laatupisteisiin, sinun on varmistettava, että aloitussivusi on laadukas.

• Hinta riippuu valituista avainsanoista ja kampanjan yleisestä tehokkuudesta, mutta on yleensä korkeampi kuin Facebook-mainosten.

Kuten Google itse toteaa, ”Google Ads -kampanjan suorittaminen ei paranna hakukoneoptimointisi sijoituksia joistakin myyteistä ja väitteistä huolimatta.” Siksi sinulla on oltava hyvä hakukoneoptimointistrategia (SEO) pysyäksesi mukana pelissä.

Onko se minua varten?

Kyllä, jos haluat suoria varauksia etkä halua maksaa provisiota, tämä on ehdottomasti hyvä vaihtoehto. Google Adsin päätarkoituksena on, että hotellisi sijoittuu kaikkien muiden OTA:iden (verkkomatkatoimistot, kuten Booking.com, Expedia jne.) yläpuolelle, jotta potentiaalinen asiakas napsauttaisi sinua ensin. Se myös kannustaa sinua varmistamaan, että sinulla on hyvä hakukoneoptimointistrategia ja laadukas saapumissivu, joka on verkkomarkkinointisi perusta kaikesta riippumatta.

Mikä on Google Hotel Ads?

Google Hotel Adsin avulla vieraat voivat tehdä varauksia suoraan sinun omalla verkkosivustollasi jakelukanavan sijaan. Google näyttää hinnat ja linkin verkkosivustollesi Google Haussa, Google Mapsissa jne. Tämä palvelu on kaikkien hotellien käytettävissä, mutta Google suosittelee vahvasti yhteistyötä valtuutetun integrointipalveluntarjoajan, kuten Sirvoyn, kanssa. Automatisoimalla osan määrityksistä Sirvoy tekee Google Hotel Adsiin käyttöönotosta helpompaa.

Osallistuaksesi Hotel Adsiin sinun on lähetettävä hinnat Hotel Center -tilisi tai integraatiokumppanisi Hotel Center -tilin kautta. Tämä palvelu auttaa sinua optimoimaan ja hallitsemaan hotellihintojasi Hotel Adseille (samanlainen kuin Expedia Partner Central).

Esimerkiksi kun asiakas on naapurustossasi ja tekee haun ”Hotellit lähellä minua” Google Mapsissa, hän näkee seuraavanlaisen tuloksen:

image

Tämä potentiaalinen asiakas näkee hotellisi vain, jos sinulla on yritysprofiilitili Googlessa.

Tärkeä osa markkinointistrategiaasi Googlessa on varmistaa, että majoitusyrityksesi Business Profile päivitetty, sisältäen kuvia, kuvauksia jne.

Mitä se maksaa?

Se riippuu eri tekijöistä… Hotellikampanjoissa voit joko tehdä tarjouksen siitä kun joku tekee varauksen tai kun hän napsauttaa mainostasi:

• Välityspalkkio (maksu per konversio): Maksat vain silloin kun asiakas varaa majoituksen hotellistasi, riippuen valitsemastasi maksutavasta. Huomaa: Tämä tarkoittaa, että maksat jokaisesta tapahtumasta, riippumatta siitä suorittaako asiakas itse majoituksen vai ei.

• Välityspalkkio (maksu per vierailu): Maksat vain, kun asiakas on suorittanut hotellimainosten kautta varaamansa majoituksen. Saatavilla vain valituille kumppaneille. Huomaa: Jos asiakkaasi peruuttaa varauksen, voit saada hyvityksen Googlen täsmäytysraportin kautta.

• Korkein napsautuskohtaisen hinnan tarjous, (kiinteä tai prosentti): Maksat, kun asiakas napsauttaa mainostasi. Napsautuskohtaisissa hintatarjousstrategioissa voit muokata hintatarjoustasi esimerkiksi laitetyypin, matkustajan sijainnin, oleskelun keston ja muiden tekijöiden mukaan.

• Tehostettu napsautuskohtaisen hinnan tarjous: Automatisoi korkeimman napsautuskohtaisen hintatarjousstrategian hintatarjoukset.

Huomaa: Oleskelukohtainen maksu ei ole aluksi saatavilla uusille asiakkaille, ja se myönnetään vain pyynnöstä, suorituskykymittareiden mukaan. Se vaatii muun muassa konversioseurantaa. Maksu per konversio, korkein napsautuskohtaisen hinnan tarjous ja tehostettu napsautuskohtaisen hinnan tarjous ovat kaikkien asiakkaiden käytettävissä.

Plussat:

• Välityspalkkio voi olla pienempi kuin OTA:ien

• Ohjaa liikenteen suoraan verkkosivustosi varausmoottoriin

• Voit seurata kampanjoidesi menestystä ja säätää niitä tulosten mukaisesti

Miinukset:

• Sinun on tarkastettava säännöllisesti Googlen täsmäytysraportit varmistaaksesi, että sinua laskutetaan oikein

Onko se minua varten?

Jos haluat kokeilla Google Hotel Adsia, maksu per vierailu voi olla paras vaihtoehto aluksi. Huomaa kuitenkin että, jos Google-maksusi prosenttimäärä on samansuuruinen kuin OTA:si (esimerkiksi noin 15 %), se ei välttämättä tarjoa todellista hyötyä. Tällöin maksu per konversio on paras vaihtoehto.

Mikä on Google Free Booking Links?

Maaliskuussa 2021 Google esitteli uuden palvelun nimeltä Google Free Booking Links. Tämä palvelu näyttää sivustosi tai hotellin nimen sekä huonehinnan valitulle matkasuunnitelmalle, jolloin voit näyttää parhaan hinnan asiakkaille. Kun käyttäjät napsauttavat linkkiäsi, heidät ohjataan suoraan antamallesi saapumissivulle.

Aivan kuten Google Hotel Adsin tapauksessa, on erittäin suositeltavaa osallistua Free Booking Linksiin kolmannen osapuolen PMS-palveluntarjoajan, kuten Sirvoyn, kautta. Jos olet hotellin omistaja ja käytät varausjärjestelmää, saatat olla jo yhteydessä Googleen palveluntarjoajasi kautta. Ota yhteyttä palveluntarjoaajaasi, niin he voivat määrittää varauslinkit puolestasi.

Ilmaiset varauslinkit näyttävät samankaltaisia tietoja kuin maksulliset varauslinkit, mutta suurin ero on yksinkertainen: hotellimainokset ovat maksettuja linkkejä, jotka on luokiteltu Googlen mainoshuutokaupan mukaan, kun taas ilmaiset varauslinkit ovat maksuttomia linkkejä, jotka on luokiteltu niiden käyttäjälle tuottamansa arvon mukaan. Google voi näyttää ilmaisia varauslinkkejä hotellimainosten rinnalla nykyisessä varausmoduulissa. Hotellikumppanit eivät maksa ilmaisista varauslinkeistä maksua, eikä Google peri mitään maksua sijoittelusta tai käyttäjien vuorovaikutuksesta näiden linkkien kanssa.

Plussat:

• Ilmainen

• Hotellisi voi nyt kilpailla muiden OTA:iden kanssa ilman suuria kustannuksia

• Voit seurata menestystä ja hallita kaikkea Hotel Centerissä (ei Google Adsissa).

Miinukset:

• Saatat silti tarvita Google Adsia tai Google Hotel Adsia erottuaksesi joukosta

• Saatat joutua alentamaan hintoja erottuaksesi joukosta

Onko se minua varten?

Tämä on uusi malli Googlelle, koska se pyrkii tarjoamaan OTA:n kaltaisia palveluita. Koska tähän palveluun ei liity monia haittoja, se saattaa olla tutustumisen arvoinen.

Mitä minun pitäisi käyttää?

Tämä on suositeltu tapa saada lisää näkyvyyttä Googlen avulla:

  1. Luo Google Business Profile (jos sinulla ei vielä ole Google-tiliä. (Ilmainen)
  2. Lähetä hinnat Hotel Center Platformin kautta suoran tilisi tai integraatiokumppanitilisi kautta. (Ilmainen)
  3. Ota käyttöön Google Free Booking Links. (Ilmainen)
  4. Jos haluat, voit myös liittyä ja käyttää Google Adsia.

Vaikka tämä saattaa aluksi tuntua hämmentävältä, olemme mielellämme avuksi. Voit helposti aktivoida Free Booking Links ja Google-Hotel Ads Sirvoy-tililläsi. Mikset aloittaisi ilmaisilla varauslinkeillä ja kun olet tutustunut konseptiin ja onnistunut siinä jonkin verran, kokeile maksullisia Google-hotellimainoksia?

Sirvoy on ollut valtuutettu Google Partner useiden vuosien ajan. Ja nyt, kun Google julkaisi äskettäin ilmaiset varauslinkit, meillä on entistä paremmat mahdollisuudet auttaa sinua saamaan enemmän näkyvyyttä. Luotettuna Google-kumppanina voit ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää Google-hotellimainosten ja ilmaisten varauslinkkien määrittämisestä.