Varaukset jotka vastaanotetaan jakelukanavilta voivat harvinaisissa tapauksissa jakautua eri huoneisiin. Jos sama huone on saatavana varauksen koko ajanjakson ajan, varaus tehdään tietysti kyseiseen huoneeseen. Varaus suoritetaan kuitenkin silloinkin, jos yhtä ja samaa huonetta ei ole saatavana koko ajanjakson ajan.

Miksi näin tapahtuu?

Jakelukanavat laskevat huoneiden saatavuuden päiväkohtaisesti, ei huonekohtaisesti. Oletetaan esimerkiksi, että huone 101 on saatavana perjantaina ja huone 102 on saatavana lauantaina. Jakelukanava tulkitsee tämän seuraavasti: ”Perjantai: 1 huone, lauantai: 1 huone” tai toisin sanoen: ”1 huone on saatavana perjantaista lauantaihin”. Teknisesti se on totta, mutta se aiheuttaa ongelman, koska kukaan vieras ei halua vaihtaa huonetta kesken majoittumisen.

Onko tähän olemassa ratkaisua?

Valitettavasti tätä ei voida estää tai ratkaista automaattisesti. Useimmissa tapauksissa saatat kuitenkin pystyä siirtämään varauksia ja tehdä tilaa keskeytymättömälle majoitukselle. Voit hyödyntää tähän tarkoitukseen vedä ja pudota -toimintoa kalenterin yleiskatsauksessa.

Voi myös olla hyödyllistä tarkkailla säännöllisesti tilannetta Kalenteri-sivulta ja yrittää optimoida varausten huonejakoa. Vähentämällä pienten aukkojen määrää ja luomalla suurempia yhtenäisiä saatavuuslohkoja, on todennäköisempää, että uudet varaukset eivät tuota ongelmia.

Huomaa: Tämä ongelma koskee vain jakelukanavilta saatuja varauksia. Kun varaus tehdään Sirvoy-tililtäsi tai varausmoottoriltasi, niitä ei hyväksytä, ellei sama huone ole saatavana koko majoituksen ajan.