Majouitustrendit vuodelle 2022

18. maaliskuuta 2022 01.54 UTC+2

Ravintola-ala on kokenut radikaaleja, jatkuvia muutoksia viime vuosina. Maailmanlaajuinen pandemia ja kehittyvä sosiaalinen ilmasto ovat muuttaneet matkustajien prioriteetteja odottamattomilla tavoilla. Hotellinpitäjät tarvitsevat nopeaa sopeutumista näihin uusiin odotuksiin alalla.

Pyrkimyksesi ovat sen arvoisia – tulevat kuukaudet ovat mitä parhaimpia turistien ja matkailijoiden lisääntyessä, kun rajat avautuvat uudelleen ja rajoituksia puretaan. Wise International Travel Surveyn mukaan 82 prosenttia amerikkalaisista pitää pandemian jälkeistä matkustamista yhtenä eniten odottamistaan asioista. Hyödynnä vuoden 2022 vieraanvaraisuustrendejä houkutellaksesi näitä innokkaita asiakkaita majoitukseesi.

Sosiaalisesti tietoiset vieraat

Yhä useammat matkailijat haluavat vaikuttaa maailmaan myönteisesti (ja minimoida matkustuksen haittavaikutukset). Heidän majoitusvalintansa heijastelee tätä. ”Äänestä lompakolla” on käytännössä nykyisen kuluttajasukupolven iskulause.

Aseta hotellisi ponnistelut sosiaalisen ja ympäristöllisen hyvän vuoksi toiminnassasi etusijalle. Pidä asiakkaasi ajan tasalla yrityksesi positiivisista vaikutuksista, niin että he tuntevat asiakkainasi olevansa tämän saman päämäärän henkilökohtaisia tukijoita. Saa vieraasi tuntemaan ylpeyttä valitessaan sinut, ja he tulevat takaisin uudestaan ja uudestaan.

Heidän hyvä tahtonsa ulottuu myös digitaaliseen sfääriin, jossa löytyy kasvava määrä yritysten eettisiä käytäntöjä käsitteleviä arvostelusivustoja. Tämän suuntauksen huomiotta jättäminen voi vahingoittaa verkkomainettasi.

 ”Äänestä lompakolla” on käytännössä nykyisen kuluttajasukupolven iskulause.

Kuinka hyötyä

  • Korvaa turhat ilmaislahjat uudelleenkäytettävillä vaihtoehdoilla. Käytä esimerkiksi keskitettyjä täyttöpisteitä ilmaiselle shampoolle tai saippualle yksittäisten pullojen sijaan. Tällaiset vihreät muutokset ovat helposti vieraiden nähtävissä ja heidän arvostettavissa.
  • Kannata pienyrityksiä ja paikallista taloutta. Kuluttajat tekevät yhä enemmän kaikkensa varmistaakseen, että heidän käyttämänsä varat menevät pienyrityksille. Kun ulkoistat töitä, harkitse pieniä ja paikallisia yrityksiä suurten yritysten sijaan, ja jaa sitten tietoa näistä kumppanuuksista asiakkaittesi kanssa.

Liikematkustajien uusi rotu

Kaikista ongelmistaan huolimatta Covid-19 toi maailman uuden tavan työskennellä. Etätoimisto on tullut jäädäkseen, mutta kotoa työskentelyn nousukausi ei tarkoita kotona olemista.

Monet hyödyntävät uusia etävirkojaan ryhtyäkseen diginomadeiksi tai tehdäkseen pitkiä matkoja joille he silti ottavat päivätyönsä mukaan. He etsivät kotipaikkaa, jossa on miellyttävät työtilat päivällä ja mielenkiintoisia paikkoja illalla.

Kuinka hyötyä

  • Tarjoa työtilojen ympärille rakennettuja majoitustiloja. Etätyöntekijät kaipaavat muutakin kuin kulmapöytää ja tuolia. He etsivät avoimia työtiloja, joissa on luonnonvaloa ja hyvät näkymät. Koska työ on vain osa kokonaisuutta, suunnittele majoituksesi joustavuutta ajatellen. Luo työtila, joka toimii myös silloin kun töitä ei tehdä – vaikkapa oleskelu- tai ruokailutilana.
  • Kannustaa pidempään oleskeluun. STR, maailmanlaajuinen vieraanvaraisuustietojen analytiikkayritys, raportoi, että pitkäaikaisten hotellien keskimääräinen käyttöaste oli lähes 20 % korkeampi kuin tavallisissa hotelleissa vuonna 2021. Tarjoamalla alennuksia pidempiaikaisista oleskeluista voit vastata paremmin tähän kysyntään.