Räätälöidyt kokemukset vieraallesi

02. tammikuuta 2018 18.44 UTC+2

On mielenkiintoista, että kun kyse on tavaroista ja palveluista, nykypäivän hotellivieraat valitsevat mieluummin kokemuksia tavaroiden sijaan (92% vieraista odottaa räätälöitäviä huonepalveluja vuoteen 2020 mennessä, sanoi Forbes vuonna 2015). Mitä tämä tarkalleen tarkoittaa hotellinomistajalle? Otetaan esimerkiksi ilmastointi. Ei riitä, että tarjotaan vain ilmastointi huoneessa, nyt vieras odottaa voivansa säätää lämpötilaa haluamallaan tavalla. Amsterdamin citizenM Hotelin vieraat voivat valita huoneen ilmapiirin mieltymyksensä mukaan ennen kuin he edes lähtevät kotoa!

76% matkailijoista ottaa varauksen yhteydessä huomioon huipputeknologiamukavuudet, minkä vuoksi yhä useammat hotellit tarjoavat palveluita kuten elokuvien suoratoistopalvelut huoneessa, mukautettava jääkaappi huoneessa, Bluetooth-kaiuttimia, älypuhelimen käyttöä hotellin avaimina ja ilmaisia sanomalehtiä (paperilla tai verkossa). Jotkut Aloft Hotelit ovat tarjoavat jopa robottibuttlerin nimeltä Botlr joka antaa virtuaalista huonepalvelua. Taivas on todellakin rajana, kun hotellit taistelevat voittaakseen kamppailun asiakastyytyväisyydestä…

Mutta kaiken tämän jo nyt toteutetun tekniikan lisäksi, mitä muuta voimme odottaa tulevaisuudessa?

Ensinnäkin esimerkiksi Hilton suunnittelee rakentavansa ”yhdistetyn huoneen” vuonna 2018, jonka avulla vieraat voivat hallita huoneensa ominaisuuksia kuten valaistusta, viihdettä ja lämpötila sovelluksen kautta. Risteilyala on ottanut johtavan aseman tällä alalla ja kehittää useita ideoita, joita lopulta voidaan ehkä käyttää myös hotelleissa, hostelleissa ja jopa B&B:issä.

Carnival Corporation on vienyt 2000-luvun tekniikan uudelle tasolle valmistamalla ”mitalin” jossa on vieraan nimi, aluksen nimi ja lähtöpäivämäärä. Mikä on sen tarkoitus? Se auttaa matkustajia avaamaan ovet ja maksamaan tavaransa ja voi ilmoittaa miehistölle kuka heidän vieraansa on heidän lähestyessään. Se tallentaa vieraiden mieltymykset, kuten ruokavaliorajoitukset ja ateriavaraukset. Sisäänrakennetun paikannusjärjestelmän avulla miehistö voi helposti löytää matkustajan täyttääkseen tämän pyynnöt, kuten juomat tai välipalat (näitä palveluita voidaan pyytää älypuhelimen, tablettien tai interaktiivisten näyttöjen kautta).

Samoin Royal Caribbean Cruises keskittyy sovelluksensa avulla parantamaan kokemuksia kasvojentunnistustekniikan avulla. Tämän sovelluksen avulla matkustajat voivat kirjautua sisään kasvojentunnistuksen avulla sen sijaan että jonottaisivat pitkissä jonoissa kirjautumispisteissä. Aluksella ollessaan he voivat ilmoittautua retkille, tilata juomia, tehdä päivällisvarauksia, avata huoneen ovia ja matkalaukkujen RFID-tagien ansiosta vieraat voivat myös seurata laukkujaan.

On epätodennäköistä että moni hotellinomistaja on onnistunut pääsemään kohti kasvojentunnistustekniikan asentamista tai voi tarjota vierailleen huoneen ilmapiirin ekojärjestelmiä. Mutta Sirvoyn erittäin intuitiivisella kiinteistöjen hallintajärjestelmällä (PMS) he voivat helpottaa majoituskiinteistöjen hallintaa ja samalla parantaa vieraiden kokemusta. Tarjoamme majoitusten omistajille 14 päivän ilmaisen kokeilujakson

Sillä välin on varmasti mielenkiintoista seurata, kun hotellinomistajien tulevaisuus yhdistyy teknisesti ja emotionaalisesti vieraan tarpeisiin. Olemme vakuuttuneita siitä, että olet samaa mieltä siitä, että mitä tahansa tämä tuo tullessaan, se on pelkästään hyväksi!