The Winning Formula to Make Your Hotel Stand out!

Haluatko saada selville mitä miljoonat potentiaaliset vieraat ajattelevat ja mitä he todella haluavat? Olemme tutkineet useita raportteja ja tilastoja selvittääksemme, kuinka voit tehdä asiakkaasi todella tyytyväiseksi.

Hotels.com® työsti alla olevaan kaavaan perustuen 148 miljoonaan kommenttiin heidän asiakasarvosteluistaan saadakseen erään alan tähän asti parhaimmista ja kattavimmista selvityksistä.

500 yleisimmin käytettyä avainsanaa otettiin Hotels.comin yli viideltä miljoonalta vierasarvosteluilta vuodelta 2016. Sitten analysoitiin 148 miljoonaa näitä avainsanoja sisältäviä lausetta ja tohtori Simon Moore työsti kaavan avainsanojen määrän perusteella.  Sitten tohtori Simon Moore ristiviittasi siihen, mitkä hotellimajoituksen elementit (oleskelun ominaisuudet) oli lueteltu asiakaspalautteessa, suhteutettuna taustalla olevaan tunteeseen.

Lopputulos oli seuraava:

Y25 + P35 + Sä10 + Hin2 + Hil + A + Si7 + U + W + ½K = Hotellin Täydellisyys

Y = Kuinka ystävällinen henkilökunta on

P = Huoneen koettu puhtaus

Sä = Kuinka mukava sänky on

Hin = Hinnan koettu kohtuullisuus

Hil = Huoneen hiljaisuus

U = Uima-allas

A = Aamiainen sisältyy hintaan

Si = Sijainti / kävelymatka

W = Ilmainen WiFi

K = Mahdollisuus valmistaa kuumaa juomaa huoneessa

HT = Hotellin yleinen täydellisyys

Tulokset saattavat olla joillekin yllättäviä, etenkin kun otetaan huomioon että yllä olevassa luettelossa keskitytään pääasiassa perustarpeisiin eikä koettuihin ylellisyyksiin, kuten kylpylöihin ja kuntokeskuksiin. Pienten hotellien omistajille yllä olevaa luetteloa voidaan pitää lohduttavana, koska suurin osa näistä palveluista ovat mahdollisia kaikentyyppisille majoituspalvelujen tarjoajille. 

statista.com laati tuoreen infografiikan toukokuussa 2017, joka todella korostaa, että eräs peruspalvelu on huonetta varattaessa edelleen kaikkien toivelistojen kärjessä. Arvasit oikein. Se on korvaamattoman tärkeä wifi! Tilastoista näet selvästi, että mikään ei ole lähelläkään yhtä tärkeää kuin verkkoon pääsy.

Toinen, Trabberin vuonna 2016, suorittama kysely vain vahvistaa ilmaisen wifi:n merkitystä ja tuo esiin joitain yleisempiä pyyntöjä:

  • Ilmainen wifi: Se pysyy vakaasti ykköspaikalla niiden palvelujen suhteen, joita sekä liike- että lomamatkailijat toivovat.
  • Ilmastointi: Mahdollisuus hallita huoneen lämpötilaa ja säätää sitä maun mukaan vaikuttaa hotellin valintaan.
  • Hygieniatuotteet: Yksityiskohtien huomioimisen arvo. Nämä ovat kylpyhuonekohtaisia mukavuuksia, kuten suihkugeelit, suihkut, saippua, shampoo, hoitoaine, parranajopakkaus jne. Niiden lukumäärä ja laatu ovat osoitus majoituksen palvelutasosta. On tärkeää, että muotoilu ja tuoksut liittyvät hotellin tarkoitukseen (liike, ranta, vuoristo, kaupunki jne.)
  • Pysäköinti: Ilmainen tai jopa maksullinen pysäköinti. Vieraat joka tapauksessa halusivat varmistaa autonsa olevan turvassa.

Ja siinä se oli. Lyhyt, mutta informatiivinen postaus, jonka avulla saada etulyöntiaseman ja kannustaa potentiaalisia vieraita valitsemaan sinut. Loppujen lopuksi, et voi kyseenalaistaa tilastoja!