Kasvata yritystäsi mainostauluvaikutuksella

15. elokuuta 2017 16.45 UTC+3

Mikä on mainostauluvaikutus?

Cornellin tutkimuksen mukaan mainostauluvaikutus on markkinointi- ja mainoshyöty, josta hyötyvät hotellit, jotka ovat listattu OTA:issa (online-matkatoimistoissa), kuten Booking.com tai Expedia. Tähän hyötyyn sisältyy paitsi suorien varausten lisääntyminen myös hotellin hakujen lisääminen verkossa. Mainostauluvaikutuksen mittaamiseksi kokeilussa tutkittiin useita JHM hotelsin ylläpitämiä hotelleja, jotka ovat listattu Expediassa. Tutkimus osoitti, että Expediassa luetelluissa hotelleissa suorien varausten määrä kasvoi huomattavasti hotellien omien jakelukanavien kautta. Tästä pääteltiin, että vieraat, jotka löytävät mieluisan hotellin OTA:sta, käyttävät myöhemmin aikaa käydäkseen suoraan hotellin verkkosivustolla yksityiskohtaisempien tietojen löytämiseksi.

Kuinka OTA:t voi säästää rahaa

OTA:t tekevät valtavia mainosinvestointeja vahvistaakseen ja varmistaakseen jatkuvan menestyksensä. Vaikka pienemmillä hotelleilla ei ole varaa tällaiseen kustannukseen, näiden kanavien luetteloiden kautta ne voivat seisoa näiden jättiläisten harteilla mainostaakseen yritystään ja välillisesti hyötyä OTA:ien online-näkyvyydestä. Alussa mainitussa tutkimuksessa havaittiin, että suorat varaukset nousivat 7,5–26% kun hotelli oli listattuna Expediassa – merkittävä lisäys varausten määrään.

Miksi verkkosivustoni on tärkeä?

Tärkeimmät syyt, miksi kuluttaja käyttää aikaa hotellien verkkosivustoilla käymiseen suoraan, on tarkempien tietojen löytäminen, hotellien hintojen vertaaminen OTA:in verrattuna ja yksityiskohtaisempien valokuvien katsominen. Tästä syystä hotellien verkkosivustojen arvo on kiistaton ja kaikki sitä koskevat investoinnit saadaan melkein varmasti tuloiksi, jotka kerätään suorilla varauksilla.

Tee verkkosivustostasi suoravarausystävällinen

On todella tärkeää varmistaa, että ammattilaisen ottamat kuvat hotellistasi dominoivat verkkosivustoasi visuaalisesti. Etenkin kuvat vierashuoneistasi tulisi olla erityisen houkuttelevia. Kirjoita raikasta sisältöä, joka ei kuitenkaan ole raskasta tekstiä. Ole yksityiskohtainen ja varmista, että tärkeät tiedot ovat mukana ja että ne löytyvät helposti. Koska kilpailukykyinen hinnoittelu on suuri tekijä suorien varauksien varmistamisessa, varmista, että mainostat erikoistarjouksia esittämällä ne kotisivullasi. OTA-listaukset huomioon ottamatta, verkkosivustosi on ensimmäinen kosketuspinta vieraaseesi, ja sen tulisi olla tarpeeksi käyttäjäystävällinen houkuttelemaan vieraasi varaamaan suoraan sen kautta, sen sijaan että tekisivät varaukset OTA:ien kautta. Tietysti, jotta tämä olisi mahdollista, verkkosivustosi on tehtävä online-varaukset helpoksi ja luoda luottamusta  sivuston maksuprosessiin. Tässä voimme auttaa. Sirvoylla on oma varausmoottori, joka on helppo sisällyttää minkä tahansa verkkosivuston taustajärjestelmään, ja koska se on PCI-yhteensopiva, sinä ja vieraasi voitte olla vakuuttuneita siitä, että arkaluontoisia tietoja käsitellään turvallisella tavalla. Voit katsoa lisätietoja siitä, kuinka järjestelmämme voi auttaa sinua saavuttamaan suoria varauksia käymällä  tukisivuillamme.