Google Hotel Adsin ja Googlen Free Booking Linksin avulla asiakkaat voivat tehdä varauksen suoraan oman verkkosivustosi kautta OTA:n sijaan. Google näyttää hinnat ja linkin verkkosivustollesi Google Haussa, Google Mapsissa jne. Tarvitset Google Yritysprofiili -tilin, jotta hotellisi näkyy potentiaalisille asiakkaille. Jos tarvitset apua aloittamiseen, tutustu Googlen opaskirjaan.

Miten Free Booking Links eroavat maksullisista linkeistä (Google Hotel Ads)?

Ilmaiset varauslinkit näyttävät samankaltaisia tietoja kuin maksulliset varauslinkit, mutta suurin ero on yksinkertainen: hotellimainokset ovat maksettuja linkkejä, jotka on luokiteltu Googlen mainoshuutokaupan mukaan, kun taas ilmaiset varauslinkit ovat maksuttomia linkkejä, jotka on luokiteltu niiden käyttäjälle tuottamansa arvon mukaan. Google voi näyttää ilmaisia varauslinkkejä hotellimainosten rinnalla nykyisessä varausmoduulissa. Hotellikumppanit eivät maksa ilmaisista varauslinkeistä maksua, eikä Google peri mitään maksua sijoittelusta tai käyttäjien vuorovaikutuksesta näiden linkkien kanssa.

Lue lisää ilmaisista varauslinkeistä tästä Google-artikkelista.

Yhdistämisvaatimukset

Sinun on täytettävä joitain vaatimuksia, ennen kuin voit muodostaa yhteyden Google Hotel Adsiin tai Googlen Free Booking Linksiin. Koska Google valvoo näitä ennen yhteyden hyväksymistä, on tärkeää tehdä nämä muutokset ennen yhteyden aktivointia Sirvoyssa.

Sirvoyssa

  • Sirvoyssa lisäämiesi hotellin yhteystietojen täällä on vastattava Googlen Business Profilessa lisäämiäsi tietoja.
  • Valitse kohdassa Asetukset -> Varausmoottori -> Yleiset asetukset -> Varauspyynnöt, ”Kaikki varaukset ovat heti vahvistettuja”.
  • Napsauta kohdassa Asetukset -> Varausmoottori kolmea pistettä sen varausmoottorin vieressä, jota haluat käyttää Google-yhteydessäsi. Valitse avattavasta luettelosta ”Muokkaa”. Aseta kohdan ”Kuinka lähellä sisäänkirjautumista vieras voi tehdä varauksen” arvoksi 0 päivää.

Googlessa

  • Googlen Business Profiliisi on päivitettävä kuvilla, kuvauksilla jne.
  • Googlen Business Profilessa rekisteröidyn toimialan on oltava yksi hyväksytyistä. Yleensä vain toimialat, kuten hotelli tai lomakeskus, mahdollistavat että yhteys voidaan muodostaa. Lomavuokraus ja asunto ovat esimerkkejä toimialoista, jotka eivät täytä yhteyden vaatimuksia. Sinun on myös täytettävä majoitusyrityksen kelpoisuusvaatimukset. Tästä Google-artikkelista löydät täydellisen luettelon majoitusyritysten hyväksytyistä toimialoista ja kelpoisuusvaatimuksista. Jotkut näistä vaativat että:
    – Kaikki huoneet sijaitsevat yhdessä paikassa.
    – Majoituksessasi on vastaanotto, jossa vieraat kirjautuvat sisään.
    – Henkilökuntaa on paikan päällä ympärivuorokautisesti.
    – Otat vastaan vieraita jotka saapuvat ilman ennakkovarausta.

Verkkosivustollasi

  • Kotisivusi on osoitettava kuvauksilla ja kuvilla, että täytät edellä mainitut vaatimukset.

Sirvoy-tilisi yhdistäminen Google Hotel Adsiin tai Googlen Free Booking Linksiin

  1. Siirry kohtaan Asetukset -> Jakelukanavat -> Google Hotel Ads ja napsauta ”Yhdistä”.
  2. Valitse Vain Free Booking Links tai maksullisille mainoksille hintatarjoustapa, jota haluat käyttää (CPC tai CPA), joka sisältää Free Booking Linksin. Voit aloittaa alhaisella tarjouksella ja nostaa sitä, jos mainoksesi eivät näy. Korkeampi tarjous voi olla tarpeen, jos samaa huonehintaa tarjotaan muissa jakelukanavissa.
  3. Jos sinulla on useita varausmoottoreita Sirvoyssa, voit määrittää, mitä moottoria käytät.
  4. Kirjoita sen sivun URL-osoite, johon olet asentanut Sirvoyn varausmoottorin verkkosivustollesi, esimerkiksi http://hotellin-kotisivu.fi/varaa-nyt/. Jos et anna tätä osoitetta, vain itse varausmoottori näytetään (Sirvoyn isännöimänä).
  5. Mainoskustannukset vähennetään joka kuukausi Sirvoy-tilisi saldosta Googlen puolesta (valuutanmuutos voi tapahtua).

CPC (napsautuskohtainen hinta)

Suosittelemme vähintään 1-2 dollarin suuruista tarjousta. Huomaa, että Google veloittaa tarjouksesi napsautusta ja yötä kohti.

CPA (konversiokohtainen maksu)

Valitse enimmäisprosentti, jonka olet valmis maksamaan palkkiona. Mainokset optimoidaan automaattisesti, joten odota hetki ennen tuloksen arviointia tai asetusten muuttamista.

Google veloittaa palkkion vain suoritetuista varauksista. Palkkiota veloitetaan, vaikka varaus peruutettaisiinkin myöhemmin. Kun määrität palkkioprosentin, ota siksi huomioon majoituksesi keskimääräinen peruutusprosentti. Esimerkiksi, jos peruutusprosentti on 10% ja olet valinnut 8%:in palkkion, todelliset mainoskustannukset toteutuneista majoituksista (yhdeksän kymmenestä) ovat 8,9%.

Huomaa:

  • Voit myydä huonetyyppejä ja aliashuonetyyppejä tällä alustalla. Google ei kuitenkaan näytä mitään huonetyyppejä, jotka on luokiteltu ”Sisäiseksi huonetyypiksi” Sirvoy-asetuksissasi.
  • Google-hakusivu näyttää vain kahden hengen hinnat.

Huomaa: Kun mainostat Google Adsilla Sirvoyn kautta, kustannukset ilmoitetaan muutaman päivän viiveellä. Tämän korvaamiseksi varataan takuusumma (60 dollaria, 50 euroa tai vastaava summa tilisi valuutassa) Sirvoy-tilisi saldolta. Jos poistat Google Adsin käytöstä, varattu summa vapautetaan.

Sirvoyn tiliotteessa näet tämän varatun summan sekä kuluvan kuukauden todelliset Google Ads -kustannukset. Jos käytettävissä oleva saldo laskee alle nollan, Google Ads lopettaa näyttämisen ja tilin saldo merkitään negatiiviseksi, kunnes lataat tilillesi saldoa tavalliseen tapaan.