Google Hotel Ads ja Googlen Free Booking Links voivat mainostaa hotelliasi tai lomakeskustasi Googlen palveluissa ja linkittää suoraan verkkosivustollesi.
Miten Googlen Free Booking Links ja Google Hotel Ads eroavat toisistaan?
Googlen Free Booking Links eivät maksa mitään, ja ne näytetään Google-käyttäjille niiden arvon perusteella. Google Hotel Ads ovat maksullisia linkkejä, ja ne näytetään Googlen käyttäjille Googlen mainoshuutokaupan perusteella.
Muuten sisältö on sama.
Ennen kuin aloitat:
Googlen Businessprofiili vaaditaan. Saat apua aloittamiseen tutustumalla Google for Hotels 101 -oppaaseen.
Varmista, että täytät kaikki seuraavat Googlen vaatimukset, ennen kuin aktivoit yhteyden Sirvoyssa.
Sirvoyssa:
- Hotellin yhteystietojen kohdassa Asetukset -> Sirvoy-tili -> Yhteystiedot on vastattava Google Businessprofiiliasi.
- ”Varauspyynnöt” kohdassa varausmoottorin yleisasetukset on asetettava arvoon ”Kaikki varaukset ovat heti vahvistettuja”.
- Google-yhteydessäsi käytettävän varausmoottorin ”Kuinka lähellä sisäänkirjautumista vieras suorittaa varauksen” -asetukseksi on asetettava 0 päivää.
- Jos haluat muokata tätä, siirry kohtaan Asetukset -> Varausmoottori, napsauta varausmoottorin vieressä olevia kolmea pistettä ja napsauta ”Muokkaa”.
Googlessa:
- Google Businessprofiilisi tarvitsee ajan tasalla olevat huoneiden kuvat ja kuvaukset.
- Kohteen ja sen rekisteröidyn kategorian Googlen Businessprofiilissasi on oltava joko ”hotelli” tai ”lomakeskus”, muita kategorioita, kuten ”loma-asunto”, ei tueta.
- Kohteen on täytettävä Googlen vaatimukset majoitusyritykselle, kuten:
- Kaikki huoneet sijaitsevat yhdessä paikassa
- Majoituksessasi on vastaanotto, jossa vieraat kirjautuvat sisään
- Henkilökuntaa on paikan päällä ympärivuorokautisesti
- Otat vastaan vieraita jotka saapuvat ilman ennakkovarausta
Verkkosivustollasi
- Kotisivusi on osoitettava kuvauksilla ja kuvilla, että täytät edellä mainitut vaatimukset.
Sirvoy-tilisi yhdistäminen Google Hotel Adsiin tai Googlen Free Booking Linksiin
- Siirry kohtaan Asetukset -> Jakelukanavat -> Google Hotel Ads ja napsauta ”Yhdistä”.
- Valitse maksetuille mainoksille ”Konversiokohtainen hinta (CPA) ja Free Booking Links” ja valitse ”Välityspalkkio”. Jos haluat ilmaisia mainoksia, valitse ”Vain Free Booking Links”.
- Mainokset optimoidaan automaattisesti, joten valitse enimmäispalkkio, jonka olet valmis maksamaan.
- Kohdassa ”Varausmoottorin tunnus”, voit määrittää, mitä moottoria käytät.
- Kirjoita ”Verkkosivustosi varaussivun URL-osoite” -kohtaan URL-osoite, johon varausjärjestelmä on asennettu.
- Jos kohta jätetään tyhjäksi, vieraat ohjataan sivulle, jolla on vain varausjärjestelmä (Sirvoyn hallitsema).
- Napsauta ”Tallenna”.
Sirvoy- ja Google-tilisi on nyt yhdistetty!
Ennen kuin lähdet:
Nyt kun olet yhdistetty Google Adsiin, tässä on muutamia asioita, jotka sinun pitäisi tietää.
- Mainoskulut vähennetään kuukausittain Sirvoy-tilisi saldosta Googlen puolesta (valuuttamuunnosta voidaan soveltaa).
- Sirvoy-tilisi saldosta varataan 60 dollarin/50 euron takuu (tai vastaava summa tilisi valuutassa) Google Adsia varten. Jos Google Ads poistetaan käytöstä, varattu summa vapautetaan. Varattu summa ja Google Ads ilmoitetaan Sirvoy-tiliotteissasi.
- Jos tilisi saldo laskee alle nollan, Google Adsia ei näytetä, ennen kuin tilin saldo on täytetty uudelleen.
- Google veloittaa välityspalkkio vain tehdyistä varauksista, mutta se on maksettava, vaikka varaus peruutettaisiin. Kun päätät välityspalkkio, ota huomioon kohteesi keskimääräinen peruutusprosentti.
- Google-mainokset optimoituvat ajan myötä. Odota tarpeeksi pitkä aika ennen tuloksen arviointia tai asetusten muuttamista.
- Google Hotel Ads voi mainostaa hintaa vain kahdelle vieraalle.