Sirvoy ottaa käyttöön uuden logon

14. kesäkuuta 2021 12.40 UTC+3

Haluamme, että kaikki Sirvoyn osa-alueet viestivät siitä keitä me todella olemme, ja että jokainen asiakkaamme voi kokea ja tuntea missiomme. Tiimimme työskentelevät joka päivä samalla fokuksella; asetamme hotellien omistajat ja heidän vieraansa kaiken tekemämme ytimeen. Tämä johtaa jatkuvaan kehitykseen ja siihen että jatkamme asiakkaidemme tarpeiden täyttämistä. On tullut aika, että myös Sirvoyn logo ottaa askeleita samaa suuntaan. Tuotetiimimme perusteellisen työn ansiosta olemme ylpeitä voidessamme esitellä uuden Sirvoy-logon.

Varmasti monet teistä majoitustoiminnan omistajina olette tehneet kovasti töitä sopivan logon luomiseksi, niin että se antaa yrityksellenne oikeanlaisen tuotemerkin. Joten ehkä tunnistat itsesi tai innostut tekemään samoin, kun tapaamme kuvittajamme Lise-Lotte Perssonin ja käyttöliittymäkehittäjän Henrik Sonnergårdin, jotka ovat vastanneet tästä prosessista Sirvoylla.

Mikä oli syy uuden logon kehittämiseen?

Tarvitsimme jotain uutta lähtökohdaksi uuden tuotemerkkimme kehittämiselle, ja vaikka vanhalla logolla oli vahva tunnistusarvo, siinä oli muutama ongelma, Henrik sanoo.

Olen täysin samaa mieltä, sanoo Lise-Lotte. Rakastimme vanhaa logoa, mutta se ei ollut kovinkaan skaalautuva. Se oli kaksi kuvaketta yhdessä, vastaanottokello karttanastan sisällä. Tämä teki kellon hyvin pieneksi ja vaikeasti havaittavaksi, erityisesti pienikokoisena. Oli jopa joitakuita, jotka ovat työskennelleet Sirvoylla vuosia, ja joilla ei ollut aavistustakaan siitä että kello oli osa logomme, hän lisää hymyillen.

Kuinka prosessi sujui? Oliko se vaikeaa?

Se oli haastavaa, mutta hauskaa, Lise-Lotte jatkaa. Jotain joka oli mielestäni erityisen mielenkiintoista, oli tekemämme kyselyt. Teimme sekä sisäisiä että ulkoisia kyselyitä erilaisilla logovaihtoehdoilla. Tulokset yllättivät meidät toisinaan ja antoivat rohkeutta kulkea minimalistista reittiä pitkin. Jotain mitä huomasimme palautteesta oli, että logo, johon lopulta päädyimme, välitti parhaiten brändimme äänensävyn.

Kyllä. On tärkeää, että logo on yhdenmukainen tuotemerkin muiden osien kanssa. Työskentely muotoilun ja erityisesti kirjasinten ja typografian kanssa on jotain josta nautin, Henrik sanoo. Mutta tuntui suurelta vastuulta tehdä oikeita päätöksiä, ja joskus oli vaikea erottaa tosiasiat ja mielipiteet, etenkin omani.

”Odotamme uuden logon heijastavan Sirvoyta paremmin.”

Joten tässä se on, Sirvoyn uusi logo! Lise-Lotte, miten kuvailisit sitä?

Se on minimalistinen vastaanottokello, kuvake, joka liittyy läheisesti yritykseemme. Vastaanottokello symboloi erinomaista tukeamme. Minimalistinen tyyli tarkoittaa yksinkertaista ja helppokäyttöistä järjestelmää. Minimalistisen reitin varrella meillä oli huolta siitä, että kelloa olisi vaikea tunnistaa. Mutta tajusimme, että abstraktin logon käytöstä on todellisia etuja. Tarkastellessasi jotain abstraktia käytät mielikuvitustasi suuremmalla määrällä ja täten tunteet ovat enemmän ja kiintyneemmin mukana. Odotamme uuden logon heijastavan Sirvoyta paremmin.

Lopuksi, mitä voimme odottaa tulevaisuudessa?

Teemme kovasti töitä uuden tuotemerkkimme muiden osien kanssa ja olemme hiljattain julkaisseet sisäiset ohjeet uudelle väripaletille ja typografialle, Henrik sanoo. Otamme huomioon monia tekijöitä, kuten asiakaspalautteen ja helppokäyttöisyyden. Olemme todella innoissamme siitä, kuinka tämä tulee parantamaan tuotteitamme tulevaisuudessa.