Yhdistäminen jakelukanavien hallintaohjelmaan; onko se hintansa arvoista?

Jakelukanavien hallintaohjelma on aina ollut ensimmäisten asioiden joukossa hotellinomistajille jotka tarvitsevat majoitukselleen tehokkaan jakelustrategian. Tämä kätevä ohjelmisto luettelee huoneet useilla varaussivustoilla, ja kun huoneita varataan, se poistaa ne automaattisesti inventaariosta, jotta vastaanoton ei tarvitse huolehtia saatavuuden päivittämisestä. Katso laajempi selitys edellisestä blogiamme täällä.

Pandemia pakottaa monia hotellinomistajia leikkaamaan käyttökustannuksia, joten monet voivat pohtia, onko jakelukanavien hallintaohjelma todella välttämätön ja onko mahdollista toimia ilman sitä. Loppujen lopuksi ne voivat olla kalliita – ja eikö hallintaohjelma vain automatisoi prosessia, jonka kuka tahansa ihminenkin voi tehdä? Kyllä ja ei. Lue lisää saadaksesi vastauksen.

Tarvitsenko sitä todella?

Siinä tapauksessa että majoitus on listattu vain yhdellä kanavalla, monet pitävät hallintaohjelmaa tarpeettomana, mutta silloinkin voi ilmetä vaikeuksia, ellei joku jatkuvasti seuraa uusia varauksia ylivarausten riskin välttämiseksi. Ilman hallintaohjelmaa pientenkin yritysten on jaettava huoneensa ja hintansa eri käyttöympäristöjen välillä, mikä saattaa johtaa alhaisempaan käyttöasteeseen. Ja vaikka majoituksen pyörittäminen pienemmällä kapasiteetilla voisikin säästää rahaa lyhyellä tähtäimellä, sitä tuskin voidaan pitää taloudellisesti järkevänä, pitkän aikavälin ratkaisuna. Mutta jos jakelukanavien hallintaohjelma todella on välttämättömyys, miten valitset sellaisen?

Tee tutkimustyötä

Monet jotka ovat hankkimassa tällaista järjestelmää kiirehtivät päätöksen teossa, ajattelematta sitä tarpeeksi, siitä huolimatta että tutkimustyö on kriittisen tärkeää oikean valinnan tekemiselle. Esimerkiksi järjestelmä kiinteällä kuukausimaksulla on yleensä kustannustehokkaampi kuin vastaava palkkioon perustuvalla hintamallilla. Lähesty asiaa metodisesti ja käytä siihen aikaa. Toimi alla kuvattuja vaiheiden mukaisesti:

Lähesty asiaa metodisesti ja käytä siihen aikaa.

Päätä mitä tarvitset hallintaohjelman tekevän:

Mitkään kaksi jakelukanavien hallintaohjelmaa eivät ole identtisiä. Vaikka olemme jo maininneet pääpiirteittään, mitä ne ovat suunniteltu toimivan, se miten ne sen toteuttavat vaihtelee usein. Esimerkiksi kalleimmilla hallintaohjelmilla on yhteys valtavaan joukkoon kanavia, joita ei ehkä tarvita pienemmässä hotellissa. Toisaalta, yksinkertaisemmat ohjelmat eivät välttämättä synkronoi kalentereita tai hintoja ja edellyttävät, että hotelli huolehtii joidenkin prosessien päivittämisestä itse.

Rajoita mahdollisia valintoja:

Tee lyhyt luettelo kaikista ohjelmistoista, jotka tuntuvat sinusta sopivilta. Tutustu tähän blogiin ja vertaa ominaisuuksia, jotka kaikilla hyvillä jakelukanavien hallintaohjelmilla tulisi olla vakiona.

Keskustele siitä henkilöstösi kanssa:

Jos et aio käyttää ohjelmistoa henkilökohtaisesti, sinun on ehdottomasti hyödyllistä varata aikaa siitä keskustelemiseksi niiden kanssa, jotka tulevat käyttämään sitä. Käy läpi vaihtoehtoja heidän kanssaan ja huomioi heidän palautteensa. Useimmat hyvät järjestelmät tarjoavat ilmaisen kokeilujakson, joten voit kokeilla niitä ennen ostamista; tämä voi olla hyvä tilaisuus testata ensin järjestelmä ja varmistaa, että se integroituu muihin ohjelmistoihin, kuten kiinteistöhallintajärjestelmääsi (PMS).

Keskustele palvelun tarjoajan kanssa:

Ennen kirjautumista on aina hyvä idea soittaa ohjelmiston toimittajalle. Selvitä mahdolliset kysymyksesi tai huolenaiheesi ja tarkista aina, onko heillä tarjouksia tai alennuksia uusille asiakkaille. Uuden ohjelmiston käyttöönotto ja asennus pitäisi tapahtua mahdollisimman sujuvasti, joten varmista, että tiedät tarkalleen kuinka kauan asennukseen ja käyttöönottoon kuluu.

Lue lisää Sirvoyn kiinteistöhallinta- ja varausjärjestelmästä ja integroidusta jakelukanavien halintaohjelmasta täällä.