Miksi varausjärjestelmän vaihtamiseen ei ole koskaan ollut parempaa ajankohtaa

Onko sinusta joskus tuntunut että varausjärjestelmäsi on vain kulu pankkitililtäsi ja rasitus mielenterveydellesi, eikä suorita oletuksiesi mukaisesti? Jos näin on, sinua ilahduttaa varmasti tietää, että koskaan ei ole ollut parempaa ajankohtaa jättää sille hyvästit ja vaihtaa johonkin parempaan, älykkäämpään ja paljon edullisempaan. Sirvoyn varausjärjestelmä täyttää kaikki nämä vaatimukset.

Miksi vaihtaa nyt?

Hotelli- ja ravintola-ala on nopeatempoinen, ja pienet yritykset ovat erittäin kiireisiä, etenkin hotellit, joissa johtajan on omaksuttava monta roolia. Normaaleissa olosuhteissa hotellien johtajille jää hyvin vähän aikaa järjestelmien uudelleenarvioimiselle. Viime aikoina tämä on kuitenkin alkanut muuttua.

Puhuimme ohjelmistolistaussivusto Toolytipsin Alessandro Fregnin kanssa. Hänen mukaansa yksi huhtikuun puolivälissä ilmennyt suuntaus oli lisääntynyt kiinnostus koulutustuotteisiin, sillä monet hotellit tarkistivat sisäisiä prosessejaan sulkemisen aikana. Pian tämän jälkeen hotellit alkoivat keskittyä enemmän ‘jokapäiväisiin’ ohjelmistoihin, kuten varaus- ja kiinteistönhallintajärjestelmiin. Vaikuttaa siltä, että tämänhetkiset tapahtumat ovat aikaansaaneet ”kiihtyneen siirtymisen paikan päällä olevista ratkaisuista pilvipohjaisiin järjestelmiin”, Alessandro kuvailee.

Kolme syytä vaihtaa järjestelmää

1. Aika

Hotellien omistajat mainitsevat usein ajanpuutteen suurimpana syynä siihen että he eivät vaihda parempaan toimittajaan. Mutta sitä veruketta ei enää ole. Yksi asia jota meillä nyt on, on aikaa tutkia erilaisia vaihtoehtoja. Joten älä tuhlaa tätä arvokasta tilaisuutta. Tee ensin luettelo kohtaamistasi päivittäisistä haasteista, ja sitten toinen niistä ominaisuuksista, joiden luulet helpottavan päivittäistä toimintaasi. Käytä aikaa parhaan mahdollisen järjestelmän löytämiseksi tutkimalla markkinoita ja testaamalla erilaisia sovelluksia. Uuden järjestelmän oppiminen ja henkilöstön perehdyttäminen siihen voi viedä jonkin aikaa, joten älä tuhlaa aikaa ja vaivaa järjestelmään ellet ole 100% varma, että se on juuri se oikea.

Toinen asia, joka on muistettava, on se, että jokaisessa uudessa hankkeessa on myös alkuhankaluuksia. Mikään vaihto ei ole koskaan täysin saumaton, minkä takia on tärkeää että yritykselläsi on aikaa ja rauhaa tehdä tarvittavat hienosäädöt. Siksi nyt on todennäköisesti paras mahdollisuus, jonka tulet koskaan samaan uuden järjestelmän ominaisuuksien ja toimintojen oppimiseksi. Varmista, että uudella ohjelmistollasi on paras mahdollinen tuki, ja käytä mahdollisimman paljon aikaa nyt saadaksesi tarvitsemiasi ohjeita ja neuvoja.

2. Tapa, jolla työskentelemme, on muuttunut pysyvästi

Kaikki, etätyöntekijöistä vähentyneeseen vuorovaikutukseen vieraiden kanssa, vaikuttaa kiinteistösi toiminnan sujuvuuteen, jos sinulla ei ole oikeita työkaluja ja apuvälineitä. Sen lisäksi, kaikki uudet ennaltaehkäisevät covid-19:ään liittyvät toimenpiteet, jotka on suunniteltu luomaan sosiaalista etäisyyttä, vaativat jonkinlaista tekniikkaa toimiakseen hyvin. Joten jos olet aiemmin epäröinyt ottaa harppauksen eteenpäin ja alkaa käyttää innovatiivisinta tekniikkaa helpottaaksesi päivittäistä toimintaasi, koskaan ei ole ollut selkeämpää syytä aloittaa kuin nyt.

Alussa mainittu Alessandro on huomannut piikin hotellien kyselyissä, jotka etsivät käyttäjäystävällisempää ohjelmistokokemusta. Hän näkee siirtymisen vanhoista ja hankalista ratkaisuista, jotka ovat pysyneet muuttumattomina vuosien ajan, eteenpäin suuntautuviin, innovatiivisimpiin ohjelmistoihin Pandemian jälkeinen toivelista sisältää ominaisuuksia jotka voidaan liittää olemassa olevaan järjestelmään, kuten sisäänkirjautumisen verkossa, kontaktittomat ruoantilaukset ravintoloille ja vieraiden lämpötilan mittaamisen.

Älä oleta, että vain siksi, että maksat enemmän, saat enemmän.

3. Alemmat käyttökustannukset

Markkinoilla on aina edullisempi toimittaja. Älä oleta, että vain siksi, että maksat enemmän, saat enemmän, ja päinvastoin, älä kuvittele, että halvempi hinta tarkoittaa heikompaa laatua. Koskaan ei ole koskaan ollut parempaa aikaa tutkia tarjontaa. Nyt tekemilläsi säästöillä voi olla mahdollisesti säästää valtavia summia vain muutamassa kuukaudessa. Yksi asiakas ilmoitti äskettäin meille, että järjestelmän vaihtaminen on säästänyt yli 3 000 dollaria vuodessa! He kehuivat järjestelmää samoin kuin sen erinomaista asiakastukea ja olivat iloisia huomatessaan, että Sirvoy oli monella tapaa parempi kuin aiempi tarjoaja.

Tämä pandemia on havahduttanut meitä kaikkia siihen, että mitään ei voida koskaan pitää itsestäänselvyytenä. Hotelleilla, jotka olivat riippuvaisia tietystä vuodenajasta tai tietyntyyppisestä vieraasta, moni asia on kääntänyt päälaelleen kun ne nyt purjehtivat heille tuntemattomilla vesillä. Siksi ei ole koskaan ollut parempi aika siirtyä investoinneista (CAPEX) toimintamenoihin (OPEX), aina kun vain on mahdollista. Sijoittaminen palvelinpohjaisiin järjestelmiin tarkoittaa yleensä enemmän kustannuksia ja usein kalliita sivuston mukautuksia ja päivityksiä. Pilvipohjaisen ohjelmistoin käyttö merkitsee kuitenkin yleensä matalaa kuukausittaista maksua, samalla kun se antaa usein käyttäjälle mahdollisuuden valita eri versioista edullisimman, majoituksen koon, tilanteen ja tulojen perusteella. Pilvipohjaisen järjestelmän käyttämiseen liittyy paljon muitakin etuja, joista voit lukea edellisessä artikkelissa täällä.