Valmistaudu aloittamaan markkinointi uudelleen koronaviruksen jälkeen

Olemme useamman kuukauden ajan eläneet pandemian kanssa – pandemian, joka ajan kuluessa on näyttänyt olevan vähemmän uhka ja enemmän jotain, jota nyt kutsutaan ”uudeksi normaaliksi”. Pinnan alla kytee kuitenkin levottomuutta, koska viikot ovat muuttuneet kuukausiksi ja ihmiset ovat edelleen jumissa kotona. Me kaikki tiedämme, mitä tapahtuu puristuksessa olevalle jouselle. Samassa hetkessä kun siitä päästää otteen, se palautuu entiseen tilaansa. On mahdotonta ennustaa tarkalleen, miten ihmiset reagoivat, kun rajoitukset helpottuvat, mutta kun ihmiset ovat olleet kuukausia rajoitusten alla, ei ole kohtuutonta olettaa, että matkustaminen tulee olemaan monien prioriteetti. Viimeaikaisten raporttien mukaan maissa, joissa sulkemiset ovat päättyneet tai rajoitukset lieventyneet, majoitusten haut keväälle 2021 ovat palautumassa normaalille tasolle.

Joten miten voit alkaa valmistamaan hotelliasi nousemaan jälleen kun pandemia on ohi? Katsotaanpa kuutta asiaa, jotka voit tehdä. 

Tarjouskoodit ja tarjoukset ovat paljon tehokkaampi keino saada vieraat kiinnostumaan.

Markkinoi paikallisille matkailijoille

Viimeiset kuukaudet ovat olleet stressaavia, jos eivät peräti elämää mullistavia, joten ei ole yllättävää että varhaiset tiedot viittaavat siihen, että ihmiset ovat matkustaessaan taipuvaisempia pysymään lähempänä kotiaan. Kokeile optimoida verkkosivustosi Google My Business -palvelua varten tai ryhdy yhteistyöhön alueesi matkakohteiden kanssa ja tarjoa hyviä paketteja, jotka saavat matkustajat valitsemaan juuri sinut. 

Paranna verkkosivustoasi

Tämä ei ole koskaan huono idea ja on nyt tärkeämpi kuin se on koskaan ollut. Hieno, siisti ja moderni verkkosivusto antaa ymmärtää, että myös hotellisi omaa nämä ominaisuudet. Tee siitä mielenkiintoinen, informatiivinen ja kuitenkin ytimekäs. Saatat joutua pyytämään apua verkkosivujen suunnittelijalta, joten ole tarvittaessa valmis käyttämään tähän jonkin verran rahaa. Se on sijoitus, jota et koskaan tule katumaan, ja jos se tehdään oikein, saat takaisin kaiken käytetyn rahan suorien varausten muodossa. Eräs hyvän verkkosivuston tärkeä osa on kuvat. Tämä vie meidät seuraavaan kohtaan. 

Paranna kuviasi

Hyvät kuvat verkkosivustollasi ovat kuin helmi osterissa. Valokuvat tärkätyistä lakanoista kauniissa huoneessa, säihkyvästä uima-altaasta tai hienoista piha-alueista auttavat mielikuvitusta ja luovat jännitystä ja ajatuksia mahdollisuuksista. Lue aikaisempi blogimme siitä miten voit parantaa valokuviasi ja mitä voi tehdä tehdäksesi kuvistasi entistä vetoavampia. 

Valmistaudu käyttämään Google Adsia

Ellet ole teknologiaa rakastava henkilö, Google Ads on suhteellisen tylsää. Mutta totuus on, että jos haluat tavoittaa miljoonia ihmisiä verkossa, se on välttämätöntä pahaa. Verkkosivustosi saattaa olla upea, kuvasi voivat olla houkuttelevia, mutta kaikki tämä on täysin turhaa, jos olet sananlaskun neula heinäsuovassa. Hotellimainokset sisältävät yrityksesi nimen, hotellin nimen, hinnan ja joitain tietoja kaikista tarjoamista upeista asioista. Vaikka isoilla tunnetuilla ketjuilla on varaa pieneen mainossananerojen armeijaan saadakseen tuotteensa korkeammalle hakutuloksissa, pienemmän yrittäjän on todennäköisesti etsittävä tähän ohjeita verkossa. Onneksi Googlella on myös erittäin mukava Adword-tukitiimi, joka on valmis auttamaan sinua. Vaihtoehtoisesti voit käyttää Sirvoyta ja tehdä kaikki yllä oleva Google Ads -kanavaintegraation avulla. Lue artikkelimme siitä, kuinka voimme auttaa sinua mainostamaan itseäsi Google Hotel Adsin avulla.

Tarkista käyttöehtosi

Tämä askel saattaa kuulostaa oudolta, mutta vieraillesi ei ole koskaan ollut yhtä tärkeätä kuin nyt tuntea olonsa rauhalliseksi tehdessään varauksia. Tämä kriisi on osoittanut, että riippumatta siitä, kuinka järjestäytyneitä ja varovaisia olemme, aina on olosuhteita, jotka eivät ole meidän hallinnassamme. Siksi ei palautettavat hinnat ovat todella huono idea. Ei ole väliä kuinka hyvä majoitus on, jos matkustaja ei voi tehdä varausta tietäen, että hän voi saada rahansa takaisin, hän ei todennäköisesti tee varausta majoitukseesi. Neuvomme on jättää pois ei palautettavat hinnat ja muut tarpeettomat maksut, jotka voivat johtaa vieraasi muualle. 

Luo hyviä tarjouksia

Vaikka hotellihuoneiden hintojen alentaminen voi tuntua houkuttelevalta, kun liiketoiminta on hiljaista, tutkimuksen mukaan se ei yleensä auta saamaan huomattavia määriä uusia varauksia. Sen sijaan tarjouskoodit ja tarjoukset ovat paljon tehokkaampi keino saada vieraat kiinnostumaan. Sirvoyn avulla voit valita neljästä erityyppisestä alennuksesta, jotka houkuttelevat matkustajia valitsemaan majoituksesi. Löydä lisätietoja alennuskoodien soveltamisesta täältä.

Nämä ovat epätavallisia aikoja, ja kuten olemme jo huomauttaneet, kukaan ei voi ennustaa tarkalleen, mitä matkailulle tapahtuu, kun alamme palata vanhoihin tapoihimme. Mutta miksi et käyttäisi tätä hiljaista ajanjaksoa joidenkin näiden mainitsemiemme kohtien tutkimiseen? Ja tietysti, jos sinun on muutettava strategiaasi, voit aina helposti palata takaisin siihen, mitä teit aiemmin.