Neljä syytä, miksi virtuaalikortit mullistavat hotellien varausalan

19. elokuuta 2019 10.20 UTC+3

Todennäköisesti olet jo kuullut käytettävän termiä “virtuaalikortti” siellä sun täällä, mutta yleensä näyttää olevan paljon hämmennystä sen suhteen, mitä nämä luottokortit todella tekevät. Koska ne ovat yhä suositumpia hotellialalla, on tärkeää tietää tarkalleen, miksi jotkut asiakkaat suosivat niitä ja miten ne todennäköisesti vaikuttavat liiketoimintaasi. Olemme tutkineet neljä pääsyytä siihen, miksi virtuaalikorteista on tulossa tulevaisuuden ratkaisu.

Turvallisuus

Virtuaaliseen ja tavallisen luottokortin ero on se, että virtuaalikortti toimii vain verkossa. Virtuaalikortilta voi veloittaa vain rajoitetun ajan ja rajoitetun summan. Kyse ei ole fyysisestä kortista, jonka voisi varastaa tai kadottaa, eikä sitä ole linkitetty tavalliseen luottokorttiin, joten mahdollisuudet joutua luottokorttipetoksen uhriksi ovat äärimmäisen epätodennäköiset.

Vieras tekee varauksen ja maksaa kanavan kautta normaalisti. Kun hotellin maksuasetuksiin sisältyy virtuaalikorttien käyttö, kanava ei kuitenkaan lähetä hotellille asiakkaan luottokorttitietoja. Sen sijaan kanava luo virtuaalisen luottokortin, jotta asiakas voi tuntea olonsa täysin turvalliseksi maksutietojensa suhteen.

Meidän toimintomme Sirvoy-holvi mahdollistaa virtuaalisten luottokorttitietojen tallentamisen turvallisella tavalla. Tämä on myös erittäin hyödyllinen, jos käytät Stripeä maksuratkaisuna, koska Stripe ei tallenna jokaista OTA-virtuaalikorttia automaattisesti, mutta ne voidaan tallentaa tämän Sirvoy-ominaisuuden kanssa. Sirvoyn integrointia Stripen kanssa voidaan käyttää myöhemmin virtuaalikorttien veloittamiseen. 

… jos hotellisi on suunnattu liikematkustajille, virtuaalikorttien hyväksyminen on välttämätöntä!

Virtuaalikortti on helpompi liikematkailijoille

Virtuaalikortit ovat yrityksille helppoja ja turvallisia, sillä niiden avulla ne voivat maksaa etukäteen huoneita työntekijöilleen ilman, että yrityksen luottokortteja tarvitsee antaa käyttöön. Työntekijän ei myöskään tarvitse pelätä joutuvansa käyttämään omaa henkilökohtaista korttia.

Tämä poistaa fyysisten muovikorttien tarpeen ja monet yritykset arvostavat helppokäyttöisyyttä. Joten jos hotellisi on suunnattu liikematkustajille, virtuaalikorttien hyväksyminen on välttämätöntä!

Se ei ole niin vaikeaa

Olettaen tietenkin, että sen tekee oikein. Kun varaus maksetaan etukäteen kanavan kautta, se lähettää sinulle virtuaalikortin. Tämän virtuaalikortin saldona oleva rahamäärä on yleensä huoneen hinta plus vero. Se näyttää tavalliselta luottokortilta ja se tallennetaan tavallisen luottokortin tapaan, jos sinulla on varausjärjestelmä, joka pystyy käsittelemään niitä.

Ongelma, jonka monet hotelliyrittäjät ovat kohdanneet, ovat satunnaiset veloitukset uloskirjautumisen yhteydessä. Et voi lisätä lisämaksuja suoraan virtuaalikorttia veloittaessa, koska rahamäärä on ennalta määrätty ja tapahtuma hylättäisiin. Kun tällainen tilanne ilmenee, paras ratkaisu on vain veloittaa asiakkaiden henkilökohtaista korttia.

Tulevaisuuden ratkaisu

Turvallisuus ja helppokäyttöisyys sekä hotelleille että vieraille ovat jotain, johon vieraanvaraisuusala tähtää, joten on luonnollista, että virtuaalikortit ovat tulevaisuuden ratkaisu.

Jakelukanavat, kuten Booking.com, Expedia ja Agoda, käyttävät jo niitä, ja tämän vuoksi asiakkaat voivat tuntea olonsa täysin turvalliseksi tehdessä varauksen.

Tämä Klarnan laatima mielenkiintoinen artikkeli, todistaa, että tilastollisesti, useimmat milleniaalit eivät edes käytä luottokortteja. Pelkkä yksi kolmesta omisti muovikortin. Ja ne, jotka käyttävät fyysistä korttia, suosivat prepaid-vaihtoehtoja tehdessään ostoksia verkossa. Tarkoittaako se, että luottokortitkin voivat pian olla vanhanaikaisia?

On todella tärkeää, että hotellit ovat ajan tasalla maksujen turvallisuuden suhteen, ja virtuaalikortit ovat turvallisin vaihtoehto sekä hotellille että vieraalle. Kaikki asiat huomioon ottaen voimme varmasti sanoa, että tämä on yksi trendi, joka on tullut jäädäkseen!

Päivitys: Virtuaalikortit kehittyvät edelleen, ja joillakin kumppaneillamme on ongelmia tämän uuden teknologian käyttöönoton kanssa. Esimerkiksi jatkuva ongelma Expediasta lähetettyjen virtuaalikorttitietoihin liittyen tarkoittaa, että niitä ei voi tällä hetkellä veloittaa. Lisätietoja löytyy tästä tukiartikkelista.