Kuinka valita oikea jakelukanavien hallintaohjelma yrityksellesi

Aikaisemmin tarkastelimme useita ominaisuuksia, joita majoitusyrittäjät pitävät korvaamattomina huipputason kiinteistönhallinta- ja varausjärjestelmässä (PMS). Nyt tarkastelemme jakelukanavien hallintaohjelmia – mitä ne ovat ja miten ne integroituvat PMS:ään ja tarjoavat yhdistetyn ratkaisun hotellin saatavuuden hallinnointiin.

Mikä jakelukanavien hallintaohjelma on?

Jakelukanavat ovat verkkosivustoja, joiden kautta vieraat voivat tehdä varauksia verkossa. Tämä voi tapahtua oman verkkosivustosi kautta tai OTA:n (online-matkatoimiston) kautta, joita on olemassa useita. Olet todennäköisesti kuullut OTA-kanavista kuten Booking.com, Expedia ja Airbnb.com, mutta todennäköisesti et Ctripistä, Kiinan suosituimmasta matkailualustasta, tai makemytrip.comista, joilla on valtava suosio Intiassa.

Jotkut kanavahallintaohjelmat tarjoavat myös yhteyksiä GDS:ään eli Global Distribution Systemiin. GDS:ään tietoja kerää keskitetty varausjärjestelmä, kuten Apollo, Amadeus, Galileo, Pegasus, Sabre tai Worldspan. Se on yhden portaalin järjestelmä, joka tarjoaa matkanjärjestäjille pääsyn matkatietoihin hotelleista, lentoyhtiöistä, vuokra-autoista jne.

Miksi tarvitsen sellaista?

Vaikka yhdistäisit vain yhteen kanavaan, kanavien kautta saamiesi varausten siirtäminen manuaalisesti PMS-järjestelmään vie paljon aikaa. Koska varausten manuaalinen synkronointi vie aikaa, se lisää myös ylivarausten riskiä. Tässä jakelukanavien hallintaohjelma tulee kuvaan mukaan. Kun se on asetettu, se synkronoi varaukset kaikille kanaville automaattisesti ja lähes välittömästi, mikä säästää aikaa, rahaa ja auttaa välttymään ongelmilta. Olemme tiivistäneet järjestelmän edut alla:

  • Välty ylivarauksilta. Jokainen majoitusyrittäjä tietää turhautumisen tunteen ja kaaoksen, joka syntyy, kun ylivarauksia tapahtuu. Kanavanhallintaohjelma vastaanottaa varauksen ja ilmoittaa muille kanaville, että yksikkö ei ole enää käytettävissä, mikä minimoi ylivarauksen riskin.
  • Manuaaliset päivitykset kuluttavat valtavasti tätä arvokasta hyödykettä; aikaa. Kanavanhallintaohjelma automatisoi prosessin ja jättää sinulle aikaa muihin tehtäviin.
  • Yhdistä useampiin jakelukanaviin. Kuten jo mainittiin, on olemassa kirjaimellisesti satoja kanavia. Kanavanhallintaohjelma mahdollistaa yhteyden muodostamiseen globaaliin yleisöön.
  • Lisää tuloja. Huomaat, että varaukset kasvavat räjähdysmäisesti, koska hintoja ja saatavuutta voidaan hallita useilla alustoilla samanaikaisesti.
  • Näkyvyys. Matkailijat vierailevat jopa tusinalla varaussivustolla ennen lopullista valintaa, joten esiintyminen useammalla kanavalla voi lisätä näkyvyyttä ja jättää pysyvän vaikutelman. Jos potentiaalinen vieras pitää siitä mitä hän näkee kanavalla, hän vierailee usein hotellin omalla verkkosivustolla, mikä lisää suorien varausten mahdollisuutta. Lue lisää blogistamme; Kasvata yritystäsi mainostauluvaikutuksella.
  • Helppokäyttöisyys. Sisäänrakennetulla kanavanhallinnalla varustettu PMS maksimoi toimintasi tehokkuuden organisoimalla prosesseja niin, että ne vaativat vain vähän tai ei lainkaan manuaalista työtä. 

Kun se on asetettu, se synkronoi varaukset kaikille kanaville automaattisesti ja lähes välittömästi, mikä säästää aikaa, rahaa ja auttaa välttymään ongelmilta.

Mihin asioihin minun pitäisi kiinnittää huomiota?

Hinta

Tämä on ilmeinen seikka, mutta se on todella tärkeä. Sinun on oltava varma, että lopullinen valintasi sopii budjettiisi. Varmista, että sinulle tarjottu hinta sisältää yhteydet niihin kanaviin, joihin olet kiinnostunut muodostamaan yhteyden. Jotkut kanavanhallintaohjelmat tarjoavat vain muutaman yhteyden tietyllä hinnalla. Toiset veloittavat vähän tai ei lainkaan kuukausimaksua, mutta veloittavat sen sijaan välityspalkkioita, joten päätä etukäteen, mikä sopii parhaiten budjettiisi. Välityspalkkioon perustuva hinnoittelu on usein paljon kalliimpaa kuin kuukausimaksun maksaminen.

PMS-integraatio

Jos käytät kiinteistönhallintajärjestelmää, varmista, että jakelukanavien hallintaohjelma tarjoaa täyden integraation PMS:ään, jotta voit olla varma, että varausprosessi on täysin automatisoitu ja virtaviivainen. Suosittelemme, että käyttämäsi kiinteistönhallintajärjestelmä ja kanavanhallintaohjelma ovat saman yrityksen kehittämiä, jotta integraatio pysyy ajan tasalla ja täysin tuettuna. Se tarkoittaa myös, että voit käyttää molempia palveluita saman käyttöliittymän kautta.

Maksutavat

Tutki käytettäviä maksuratkaisuja ja miten ne hallitsevat asiakastietoja. Edellisessä artikkelissa keskustelimme GDPR:ää (General Data Protection Regulation) ja miten se vaikuttaa yrityksiin maailmanlaajuisesti, kun se tulee voimaan tässä kuussa (toukokuu 2018). Kaikilla kolmansilla osapuolilla on pääsy arkaluontoisiin tietoihin, ja nämä uudet säännöt edellyttävät, että sinulla on tietoa prosesseista, joita he käyttävät vieraiden tietojen hallintaan.

Kanavaintegraatiot

Kanavahallintaohjelmalle esitettävät kysymykset: Mitkä kanavat ovat käytettävissä ohjelman kautta ja kuinka hyvin ne integroituvat? Onko kanava yhdistetty XML- tai iCal-integraation kautta (XML on luotettavampi)? Yhdistyykö se kanavan uusimpaan rajapintaan? Kanavat parantavat jatkuvasti yhteydenpitoa kanavanhallintaohjelmiin, joten on syytä kysyä nämä kysymykset sen varmistamiseksi, että myös kanavanhallintaohjelma puolestaan tekee jatkuvia parannuksia kanavayhteyksiin.

Helppokäyttöisyys

Varmista, että käyttöliittymä on käyttäjäystävällinen ja tarjoaa sinulle ja tiimillesi järjestelmän, jota kaikki voivat käyttää tietokonetaidoista riippumatta. Voidaanko kanavanhallintaohjelma hallita täysin valitsemastasi PMS:stä? Jos se onnistuu, oppimiskäyrä on paljon loivempi kaikille osapuolille.

Tuki ja koulutus

Varmista, että palveluntarjoajasi tarjoaa kattavan tuen, mieluiten ympäri vuorokauden. Kysy, onko tuki ilmaista, ja jos ei, mitä maksuja siihen liittyy. Ota selvää mitä koulutusta on tarjolla. Onko heillä esimerkiksi opetusvideoita, paikalla järjestettävää koulutusta tai kenties etäyhteys? Päätä heti alusta pitäen, mikä menetelmä on käytännöllisin ja kustannustehokkain yrityksellesi.

Jos haluat tietää lisää Sirvoyn PMS:stä ja sisäänrakennetusta kanavanhallintaratkaisusta, ota vapaasti yhteyttä tukitiimiimme. Mikset myös kokeilisi ilmainen kokeiluversiota nähdäksesi, miten järjestelmämme voi hyödyttää yritystäsi?

Kuinka valita hotellin kiinteistönhallintajärjestelmä (PMS) vuonna 2018