Kuinka valita hotellin kiinteistönhallintajärjestelmä (PMS) vuonna 2018

Kumpi näistä sinä olet?

Näyttää siltä, että on olemassa kahdenlaisia hotelliyrittäjiä. On olemassa niitä, jotka käyttävät tottuneesti termejä, kuten tekniikka, langaton, pilvipohjainen, integroitu ja ohjelmisto. On myös niitä, joiden sanastosta löytyy sanoja, kuten vanhanaikainen, manuaalinen, analoginen, perinteinen, ja todennäköisesti, uuvuttava! Software Advicen vuoden 2015 raportissa todettiin, että 25% majoitusliikkeiden omistajista käyttää edelleen kynä-ja-paperi-menetelmiä tärkeän tiedon tallentamiseen, ja valtavalla 16%:lla ei ole lainkaan systemaattista menetelmää.

Voi tuntua vaikealta uskoa, että hotellien omistajat käyttäisivät edelleen vanhanaikaisia menetelmiä (tai että heillä ei ole minkäänlaista menetelmää!) hallinnoidakseen majoitusyritystään, mutta se ei ole kuitenkaan niin yllättävää. Monet ostajat ovat skeptisiä siitä, että kiinteistönhallintajärjestelmä pystyisi todellakin tekemään työn paremmin kuin he itse, ja pitävät analogisia menetelmiä parempina, joiden he myös kokevat olevan turvallisempia ja luotettavampia. Nämä uskomukset juurtuvat kuitenkin usein väärinkäsityksiin nykyisistä ohjelmistoista ja teknisen tiedon puutteeseen.

Pysy ajan tasalla nopeatempoisella alalla

Ei ole yllättävää, että tällaista tietoisuuden puutetta on olemassa. Useimmat hotellien omistajat myöntävät ajan olevan kortilla, ja ajatus teknisiin termeihin perehtymisestä, ohjelmistojen tutkimisesta ja henkilökunnan kouluttamisesta uusien työmenetelmien käyttöönotossa, tuntuu mahdottomalta unelmalta. Kuitenkin kärsivällisyydellä ja pienellä vaivalla hotellien omistajat voivat löytää inspiraatiota uudesta tekniikasta ja vapauttaa aikaa – se on totta, sanoin aikaa – muihin toimiin.

Kaikki te hotelliyrittäjät, jotka olette valmiita ottamaan harppauksen digitaaliseen aikakauteen, sekä ne teistä, jotka pohditte nykyisen järjestelmän uudistamista – aiomme auttaa teitä syventymään kiinteistönhallintajärjestelmän ominaisuuksiin ja toimintoihin ja siihen, mitä sellainen voi tarjota sinulle. Tarkastelemme perusteellisesti tällä hetkellä saatavilla olevaa tekniikkaa ja sitä, miten se voi auttaa sinua hyödyntämään yrityksesi mahdollisuuksia täysipainoisemmin.

Tässä kolmiosaisessa sarjassa näytämme, kuinka Sirvoyn-kaltainen järjestelmä voi olla avuksi etenkin hotellinomistajan näkökulmasta; mitä ominaisuuksia hän tarvitsee ja mitä ei. Voi olla helppoa astua siihen ansaan, että PMS-järjestelmässä käytettävissä olevista toiminnoista käytetään vain pientä osaa, joten yritämme parhaamme mukaan selittää miten voit valita kiinteistönhallintajärjestelmän ja miten voit parhaiten hyödyntää sitä kun olet hankkinut sellaisen.

Suosituimmat vinkit PMS:n valitsemiseen

PMS:issä käytettävissä olevat ominaisuudet ovat vuonna 2018 lukemattomat, ja tyhjentävän luettelon laatiminen on melkein mahdotonta, koska toiminnot lisääntyvät edelleen kovalla tahdilla. Suosittelemme, että pidät seuraavat seikat mielessä, kun tutkit järjestelmää.

Hyvä PMS antaa henkilökunnallesi yleiskatsauksen siitä, mitä sinä päivänä tapahtuu. Tämä säästää aikaa ja vaivaa, eikä sinun tarvitse napsauttaa yhdeltä näytöltä toiselle luodaksesi yleiskuvan.

Varmista, että varauksesi päivitetään reaaliajassa yhdistetyille jakelukanaville. Lisää kanavista ja integroinnista myöhemmin, mutta tämä ominaisuus tarkoittaa lyhyesti, että sinun ei tarvitse tehdä samaa työtä useaan kertaan syöttämällä tietoja uudelleen ja uudelleen manuaalisesti.

On tärkeää, että valitset järjestelmän, joka on helppo asentaa ja kaikille osapuolille intuitiivinen käyttää. Pilvipohjainen järjestelmä on usein paras valinta, koska sitä päivitetään automaattisesti ja mahdollistaa helpomman käyttöönottamisen. On tärkeää, että henkilöstö kaikilla tasoilla voi käyttää järjestelmää, joten jos et aio olla ainoa käyttäjä, voi olla syytä kysyä muutamalta luotetulta työntekijältä palautetta ennen sitoutumista tiettyyn järjestelmään.

Nämä ovat parhaat vinkkimme hotelliyrittäjille, jotka haluavat löytää varausjärjestelmän verkossa. Tämän blogin seuraavassa osassa tarkastelemme neljää keskeistä aluetta, joihin sinun on keskityttävä jotta voisit tehdä päätöksen joka on paras mahdollinen sekä sinulle itsellesi ja yrityksellesi. Nämä liittyvät nimenomaan ohjelmistoon ja sen käyttäjäystävällisyyteen, sen hallinnollisiin ominaisuuksiin sekä varausten hallintaan.