Pinterest hotellinomistajille

12. syyskuuta 2017 05.34 UTC+3

Sosiaalinen media on tulollaan tuonut mukanaan ennennäkemättömän ja valtavan valikoiman online-alustoja, joissa mainostaa. Ja vaikka on välttämätöntä ja jopa elintärkeää olla läsnä sosiaalisessa mediassa, on järkevää tutkia vaihtoehtoja huolellisesti ennen kuin tekee päätöksen, mihin sijoittaa. Ei ole uutta, että yritystoiminnan sosiaalinen media vaatii sitoutumista ja resursseja, sekä aikaa että rahaa. Monet yritysomistajat jättävät Pinterestin huomiotta ja suosivat enemmän Facebookia, mutta on mielenkiintoista, että uusi tutkimus osoittaa Pinterestin visuaalisen luonteen tekevän sitä erityisen suositun matkailijoiden keskuudessa.

Kuinka se toimii?

Ihmiset etsivät ja tallentavat Pinterestin avulla ideoita, kuten reseptejä, korjausprojekteja, esineitä, joita he haluaisivat ostaa, tai paikkoja, joissa he haluaisivat käydä. Jokaista ideaa edustaa yksi ”Pin”, joka sisältää kuvan, kuvauksen ja linkin takaisin kuvan lähteeseen verkossa. Kun käyttäjät pitävät näkemästään, he voivat valita joko tallentaa Pinin omiin tauluihinsa (Boards) tai napsauttamalla Pinin URL-osoitetta saadakseen lisätietoja tai ostaakseen tuotteen.

Kuinka aloittaa:

Jos haluat luoda Pinterest-sivun hotelli- tai matkailuyrityksellesi, käy sivulla Pinterest for Business – business.pinterest.com/fi.

Kuinka tehdä siitä yrityksellesi merkityksellisen

Mieti, minkä tyyppisiä turisteja haluat houkutella, ja mikä voisi kiinnostaa heitä alueellasi. Postaa sisältöä sivustollesi, jaa se Pinterestissä ja yritä saada liikennettä sieltä verkkosivustollesi. Jos postaat hienoja kuvia, Pinterest voi herättää ihmisten kiinnostuksen, joista jotkut saattavat muuttua kertaluontoisiksi tai pitkäaikaisiksi asiakkaiksi.

Pinboard-ideoita hotelleille:

  • Paikalliset nähtävyydet ja tapahtumat
  • Läheiset ravintolat ja oma ravintolasi
  • Valokuvat hotellista
  • Henkilökuntasi
  • Palvelut
  • Kylpylä
  • Matkasuositukset
  • Paikallinen arkkitehtuuri ja historia
  • Matkatarjoukset
  • Matkatuotteet
  • Matkalaukut ja pakkaus
  • Asiakaskokemukset
  • Infografiikat matkailu-, turismi- ja vieraanvaraisuusalalta

Joitakin Pinterestin hyödyistä

  • Pinit voivat mennä viraaleiksi.
  • Yli 80% Pineistä ovat uudelleenpinnauksia, kun taas 1,4% twiiteistä ovat uudelleentwiittauksia.
  • Saatavana 28 eri kielellä suuren yleisön tavoittamiseksi

Tiesitkö?

Pinterest on sosiaalisen median sivusto, jota käyttää yli 200 miljoonaa ihmistä maailmanlaajuisesti. Se on jäsenten kasvun mukaan laskettu nopeimmin kasvava verkkosivusto.

Tilastot kertovat meille seuraavaa:

79% käyttäjistä on naisia

58% käyttää Pinterestiä tabletilla

88% ostaa jonkin pinnaamansa tuotteen

49% osti viisi tai enemmän pinnamaansa tuotetta