Sirvoyn vierassuhdetyökalut auttavat sinua seuraamaan vieraiden useampia oleskeluja, muistamaan heidän mieltymyksensä ja rakentamaan kestäviä suhteita. Näiden työkalujen avulla tunnistat nopeasti palaavat vieraat, tarkastelet heidän varaushistoriaansa ja tarkastelet tärkeitä tietoja, kuten kokonaiskulutusta ja yhteystietoja.

Vieraat-sivu ja tietokanta

Vieraat-sivu on keskitetty luettelo kaikista menneistä ja nykyisistä vieraista. Voit lajitella ja etsiä vieraita useilla kriteereillä:

  • Vieraan nimi
  • Oleskelujen määrä
  • Viimeisin oleskelu
  • Yrityksen nimi
  • Maa
  • Vieraan tila
  • Maksettu kokonaissumma (kaikki oleskelut)

Vieraiden etsiminen Vieraat-sivulta

Vieraat-sivu sisältää joustavan hakutoiminnon, joka mahdollistaa useiden kenttien täydellisen tai osittaisen vastaavuuden. Esimerkiksi:

  • Haku ”Sirvoy” tuottaa vieraita, jotka on liitetty Sirvoyyn yrityksen nimen, sähköpostin verkkotunnuksen tai minkä tahansa muun kentän perusteella.
  • Haku ”608” näyttää kaikki vieraat, joiden puhelinnumero, sähköpostiosoite tai katuosoite sisältää numeron 608.

Tämä tehokas hakutoiminto takaa, että vierastietueet löytyvät nopeasti jopa rajallisilla tiedoilla.

Vierasprofiilit

Avataksesi vierasprofiilin napsauta vieraan nimeä sen näkyessä sinisellä. Tämä on pysyvä rekisteri vieraasta ja sisältää:

  • Yhteystiedot (sähköposti, puhelin, osoite jne.)
  • Luettelo aiemmista varauksista
  • Viimeisimmän varauksen huoneet
  • Profiilimuistiinpano vieraiden mieltymysten kirjaamiseen myöhempää käyttöä varten

Muokkaa vieraiden tietoja napsauttamalla Vierasprofiilin Muokkaa-kohtaa.

Vieraiden tunnistaminen

Sirvoy seuraa tunnistaa vieraat sähköpostiosoitteiden ja puhelinnumeroiden, ei nimien, perusteella. Tämä estää yleisimpien nimien (kuten John Smith) sekoittumisen. Yhdellä vieraalla voi olla useita sähköpostiosoitteita ja puhelinnumeroita yhdistettynä profiiliinsa.

Kun uusi varaus tehdään, Sirvoy yhdistää sen automaattisesti olemassa olevaan vieraaseen sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron perusteella. Jos vastaavuutta ei löydy, luodaan uusi vierasprofiili.

Jos varauksessa on puhelinnumero, joka vastaa yhtä vierasta, ja sähköpostiosoite, joka vastaa toista, Sirvoy käyttää sähköpostiosoitetta vieraan tunnistamiseen.

Kuinka vierasprofiilit ja varaukset toimivat yhdessä

Vierasprofiiliin linkitetyn varauksen sisällä luetellaan vieraan aiemmat oleskelut. Jos haluat nähdä lisätietoja, avaa vierasprofiili napsauttamalla vieraan nimeä.

Vieraiden tietojen synkronointi

Oletuksena varauksen vieraiden tiedot päivittävät automaattisesti linkitetyn vierasprofiilin ja varmistavat, että uusimmat tiedot tallennetaan. Tämä synkronointi voidaan kuitenkin tarvittaessa poistaa käytöstä.

Voit poistaa automaattisen synkronoinnin käytöstä muokkaamalla Vierasprofiilien asetuksia:

  1. Avaa vierasprofiili.
  2. Napsauta Muokkaa.
  3. Poista synkronointi varaustietojen kanssa käytöstä.
  4. Viimeistele napsauttamalla Tallenna.

Kun toiminto on poistettu käytöstä, varauksen vierastietojen muutokset eivät päivitä vierasprofiilia.

Vieraan tila

Vieraan tilaa esittävät pienet kuvakkeet, jotka tarjoavat tietoa vieraasta yhdellä silmäyksellä. Nämä kuvakkeet näkyvät Vieraat-sivulla, Varaukset-sivulla, varauksen sisällä ja kalenterin pikanäkymässä.

Vieraan tila sisältää:

    • Uusi – ensikertalainen
    • Palaava – vieras, joka on yöpynyt aiemmin
    • Estetty – vieras merkitty ongelmalliseksi
    • Betaversioon lisätään pian lisää tilavaihtoehtoja.

Nämä tilakuvakkeet auttavat henkilökuntaa tunnistamaan usein käyvät vieraat nopeasti ja räätälöimään palvelunsa sen mukaan.

Ongelmallisten vieraiden estäminen

Vierailijan estäminen:

  1. Avaa vierasprofiili.
  2. Napsauta Muokkaa.
  3. Ota käyttöön Estä tämä vieras.
  4. Viimeistele napsauttamalla Tallenna.

Mitä tapahtuu, kun vieras estetään?

  • Sisäiset varaukset – tiimisi ei voi varata estettyjä vieraita manuaalisesti. Yritettäessä vahvistaa varausta tulee näkyviin varoitus.
  • Julkinen varausmoottori – estetyt vieraat voivat siirtyä vahvistussivulle, mutta näkevät viestin: ”Valitettavasti emme voi hyväksyä tätä varausta.”
  • Varauskanavat – estetyt vieraat voivat silti tehdä varauksia alustojen, kuten Booking.com ja Airbnb, kautta. Jos he tekevät niin, saat ilmoituksen estetyn vieraan varauksesta koontinäytössä.
  • Estetyn vieraan tilaEstetty-tila näkyy vieraiden ja heidän varaustensa kohdalla, jotta tiimisi saa hälytyksen.
  • Koontinäytön hälytyskoontinäytössä näkyy kortti, jos estetyiltä vierailta on tulossa varauksia.

Jos haluat sallia estetyn vieraan varata uudelleen, poista esto hänen vierasprofiilistaan​​.

Mukautetut tilamerkinnät

Tulossa pian

Uusi varausprosessi palaaville vieraille

Tulossa pian

Vierassuhdetyökalut: Starter vs. Pro

Haluamme saada sinulta palautetta! Betavaiheen aikana jotkin vain Pro-version ominaisuudet ovat saatavilla Starter-tileillä. Kun beta-vaihe päättyy, nämä ominaisuudet ovat taas käytössä vain Pro-tileillä.

Kun Pro-tileillä on Vierassuhdetyökalujen täysi käyttöoikeus, Starter-tileillä on joitain rajoituksia. 

Mitä Starter-tilit voivat tehdä

  • Nähdä, onko vieras uusi vai palaava Varauksen tiedot– , Varaukset– ja Kalenteri-sivulla.

Mitä vain Pro-tilit voivat tehdä

  • Käyttää Vieraat-sivua.
  • Katsella luetteloa muista vierasprofiilin varauksista Varauksen tiedot -sivulla.
  • Avata tai muokata vierasprofiileja, linkittää varauksia tai poistaa linkitys tai katsella ja muokata profiilin huomautuksia.

Jos haluat Vierassuhdetyökalujen täydellisen käyttöoikeuden, harkitse tilisi päivittämistä Pro-versioon.