Ruotsin Blekingen läänin sydämessä sijaitsevaa Ronneby Brunnspark Bed and Breakfastia on vieraiden keskuudessa kutsuttu Ronnebyn jalokiveksi, ja hyvästä syystä. Kymmenen vuotta sitten Pehr Andersson antoi kahdelle vuosisadan vaihteen huvilalle uuden elämän aamiaismajoituksena ja hostellina, tarjoten mukavia yöpymismahdollisuuksia kuuluisassa Brunnspark Parkissa.
”Nautin siitä, kun voin luoda kutsuvan ja mieleenpainuvan ympäristön, jossa jokainen vuorovaikutus muodostuu osaksi henkilön matkaa. Kyky muuttaa yksinkertainen yöpyminen arvostetuksi kokemukseksi.”
Pehr Andersson, Ronneby Brunnspark B&B:n omistaja
Lyhyt ja maisemakävely joen varrella johdattaa vieraat Ronnebyn sydämeen, joka on täynnä viehättäviä kauppoja, kulttuuritarjontaa ja urheilumahdollisuuksia. Aamiaismajoituksen tarjoamat paketit ovat täydellinen tapa tutustua paikallisiin nähtävyyksiin, kuten Ronnebyn golfklubiin ja Blekan-ravintolaan. Täällä on jokaiselle jotain, olipa tavoitteena sitten rauhoittuminen tai seikkailu.
Aamiaismajoitus on kokenut paljon sata vuotta kestäneen historiansa aikana, mutta remontit ovat pitäneet sen laatua yllä. Siellä majoittuminen on kuin aikamatka (mutta WiFi:llä!). Viimeisimpinä vuosina Pehr on saanut aikaan jatkuvaa kasvua aamiaismajoitukselle vuodesta toiseen. Mutta menestys ei ole tullut itsestään; heidän oli voitettava skaalautumiseen, budjetointiin ja koulutukseen liittyviä haasteita kehittääkseen liiketoimintaa nykyiseen muotoonsa.
Haaste – kasvua ja koulutusta budjetin rajoissa
Pehr asetti tavoitteeksi kasvattaa vastikään perustettua liiketoimintaansa, mutta kiinteistö oli aiemmin käyttänyt vain kynä- ja paperipohjaisia hallintajärjestelmiä, mikä ei ollut riittävää uudistetulle ja kasvavalle aamiaismajoitukselle. Mitä enemmän vieraita saapui, sitä enemmän paperipohjainen ratkaisu hidasti vastaanoton työtä ja vieraiden kokemusta.
Pehr kohtasi kaksi haastetta etsiessään majoitushallintajärjestelmää.
- Budjetti. ”Aloittaessani minulla ei ollut lainkaan rahaa. Tarvitsin ratkaisun, joka oli hintansa veroinen. Ratkaisun, jolla voisin aloittaa pienellä budjetilla ja sitten kasvattaa sitä tarpeen mukaan.”
- Koulutus. ”Olin aiemmin käyttänyt joitain haastavia ohjelmistoja. Järjestelmät olivat erittäin hankalia ja täyteen ahdettuja. Niiden oppimiseen tarvittiin kolme kuukautta koulutusta! Minulla tulee jatkuvasti uutta henkilökuntaa erityisesti kesällä, eikä minulla ole kuin noin viikko aikaa kouluttaa heitä.”
Ratkaisu – Sirvoyn käyttäjäystävällinen käyttöliittymä ja skaalautuva hinnoittelu
Tietotekniikan ja ohjelmoinnin taustastaan huolimatta Pehr totesi: ”Minulla oli ajatuksena kehittää oma järjestelmäni, mutta olen iloinen, etten tehnyt niin. Päätin käyttää Sirvoyta.”
Sirvoyn pilvipohjainen majoitushallintajärjestelmä täytti kaikki vastikään perustetun aamiaismajoituksen tarpeet.
- Budjettiystävällinen. ”Aloitimme Sirvoyn Starter -tilillä ja päivitimme myöhemmin Pro-tiliin. Se auttoi meitä ehdottomasti ansaitsemaan ja säästämään rahaa.”
- Yhden päivän koulutus. ”Olen oppinut järjestelmän käytön itsekseni, ja nyt opetan sitä henkilökunnalleni. Se kestää yleensä päivän, jonka jälkeen he ovat valmiita aloittamaan työt.”
- Erinomainen asiakaspalvelu. ”Sirvoy-tiimin nopea reagointi ja tarpeidemme huomioon ottaminen on ollut erinomaista. Heidän tukensa on ollut ratkaiseva tekijä menestyksessämme.”
Pehrin suosikkiominaisuus? ”Kalenterisivu on suosikkini, sillä käytän sitä päivittäin, ja se on päiväni pääpainopiste. Käytän sitä muuttaakseni varauksia, siirtääkseni huoneita tai varauksia, ja pidän rajoitusten asettamisen yksinkertaisuudesta; se on niin helppoa.”
Hyödyt – Vaikuttavaa kasvua
”Sirvoy on ollut avainasemassa kasvumatkallamme. Sen mukautuvuus ja skaalautuvuus ovat antaneet meille mahdollisuuden vastata kasvaviin vaatimuksiin saumattomasti.”
Tämän todistaa hänen aamiaismajoituksensa vaikuttava menestys.
- Suorat varaukset kaksinkertaistuivat. Verkkosivuvaraukset Sirvoyn kuluttoman varausmoottorin kautta ovat kaksinkertaistuneet vuodesta 2014 lähtien.
- Liikevaihto kasvoi vuodesta toiseen. Liikevaihto on kasvanut tasaisesti vuodesta 2018 lähtien, jopa koko COVID-19-pandemian ajan.
Pehr antoi kolme vinkkiä niille, jotka toivovat oppivansa Ronneby Brunnspark B&B:n menestyksestä.
- ”Kannustan muita liittymään Sirvoyhin.”
- ”Mainosta suoria varauksia, mutta käytä silti varauskanavia— se on rahan arvoista.”
- ”Tarjoa ennen kaikkea parasta palvelua ja tee paikasta sellainen, jonne vieraat haluavat palata – he tekevät niin.”