”Sirvoy on parantanut merkittävästi tuottavuuttamme ja kustannussäästöjämme. Sen tarjoaman helpon yleiskatsauksen avulla pystyn hoitamaan sisäänkirjautumiset kotoa käsin, mikä poistaa paikan päällä työskentelevän henkilöstön tarpeen. Tämä joustavuuden taso on auttanut optimoimaan toimintaamme ja maksimoimaan resurssimme.”
-Chalene Kullberg, Engeltofta Seaside Lodgen toimipisteen päällikkö
Vuoden 1882 avajaisistaan lähtien Ruotsin Gävlessä sijaitseva merenrantahotelli Engeltofta on henkinyt juhlaa, glamouria ja elinikäistä rakkautta. Sen seinät ovat kasvaneet sen historian myötä; jokainen uusi toimijasukupolvi on hoitanut ja laajentanut sen linnanomaista viehätysvoimaa. Engeltofta oli aikaisemmin yksityinen asuinpaikka, ja nyt se on nyt tunnettu hotelli, konferenssi- ja ravintolapaikka. Se avaa ovensa niille, jotka kaipaavat ajatonta eleganssia.
Viimeisin luku sen tarinallisessa historiassa alkoi vuonna 2012. Toimpisteen päällikkö Chalene Kullbergin johdolla Engeltofta modernisoitiin ylelliseksi hotellikokemukseksi, ei vain esteettisesti, vaan myös teknologisesti.
Haaste; Manuaalisen työvoiman rajoittama kasvu
Ennen Sirvoyta Engeltofta käsitteli varaustietonsa manuaalisesti avaamalla ja päättämällä jokaisen varauksen käsin. Prosessi söi hotellin tuottavuutta ja piti henkilökunnan kahlittuna toimistoon.
Chalene sanoi: ”Meillä ei ollut edes varausjärjestelmää. Kirjasimme kaiken pääkirjaan! Halusimme jotain hyvin joustavaa, jotta voisimme käyttää sitä puhelimissamme, ja se kulkisi mukanamme minne ikinä menemmekin.”
Paperiarkistot palvelivat hotelleja hyvin 1880-luvulla, mutta Chalene tiesi, että yritys tarvitsi enemmän liikkuvuutta menestyäkseen internetin aikakaudella. Aika ja työ menivät hukkaan, ja varauskirja oli kahle, joka rajoitti tiimin kykyä työskennellä siellä, missä heitä tarvittiin.
1800-luvun kiinteistö tarvitsi 2000-luvun ratkaisun.
Ratkaisu; Sirvoyn pilvipohjainen ohjelmisto
”Tarvitsimme jotain, joka oli erittäin joustava ja helppokäyttöinen. Näin koko henkilökuntamme voisi käyttää sitä helposti. Halusimme kirjata vieraamme sisään mistä tahansa, ilman että meidän tarvitsee tavata heitä fyysisesti.”
Chalenen tutkimuksen aikana Sirvoy erottui joukosta. Sen lempeä oppimiskäyrä, käyttäjäystävällinen käyttöliittymä ja pilvipohjainen luonne olivat juuri sitä, mitä he tarvitsivat. Hänen tiiminsä vapautuisi aikaa vievästä kirjanpidosta, ja sillä olisi joustavuus työskennellä missä tahansa, millä tahansa laitteella.
Mutta Sirvoyn varausjärjestelmä ja jakelukanavien hallintaohjelma tarkoittivat sitä, että varauksia tulisi täysin ilman Engeltoftan henkilökunnan vaivannäköä. Tämä antaisi kiinteistölle mahdollisuuden laajentaa läsnäoloaan verkossa ennennäkemättömällä tavalla ilman, että Chalene tai hänen tiiminsä menettäisi työvoimaa.
Edut; 203 % kasvu käyttöasteessa
”Voin tehdä sisäänkirjautumiset kotoa käsin, eikä minun tarvitse laittaa henkilökuntaa paikan päälle hoitamaan sisäänkirjautumisia, mikä on hienoa. Voin tehdä niitä lauantaina ja sunnuntaina. Se ei ole ongelma. Voin tehdä sen jopa Espanjassa tai jossain muualla.”
Chalenen tiimille tarjotun joustavuuden lisäksi Sirvoyn integraatiot suosittuihin jakelukanaviin laajensivat kohteen näkyvyyttä ja tavoitettavuutta verkossaja vapauttivat samalla aikaa.
Uudet varaukset, varattavuus ja hinnoittelu päivittyvät automaattisesti kanaville eri puolilla internetiä. Tällä integraatiolla oli keskeinen rooli johdonmukaisten varausten luomisessa jopa haastavan pandemian aikana.
Sirvoyn käyttöönoton jälkeen Engeltofta on saavuttanut merkittäviä tuloksia:
- Huoneiden käyttöaste nousi huimasti 18,43 %:sta vuonna 2013 56 %:iin vuonna 2023; kasvua oli 203,49 %!
- Vuotuisten varausten kokonaismäärä on jatkuvasti noussut, jopa pandemian aikana.
”Vieraamme ovat arvostaneet suuresti mahdollisuutta tarjota kontaktittomia sisäänkirjautumisia ja itsepalveluvaihtoehtojen mukavuutta. Se on auttanut meitä säilyttämään vahvan asemamme kilpailluilla markkinoilla ja houkuttelemaan uusia asiakkaita, jotka arvostavat ainutlaatuista lähestymistapaamme vieraanvaraisuuteen.”