Mikä on Ask for a replacement guest -toiminto?
Booking.comin mukaan tämä ohjelma toimii seuraavasti: ”Kun vieras tekee peruutuksen, pidämme huoneen ja mainostamme sitä muille vieraille … Jos emme löydä korvaavaa vierasta 24 tunnin sisällä, peruutamme varauksen ja vapautamme huoneen.”
Miksi tämä toiminto voi aiheuttaa ylivarauksia?
Booking.com ei lähetä meille peruutusta, silloin kun se todella tapahtuu, mutta vasta kun he ovat löytäneet korvaavan vieraan. Tämä tarkoittaa, että Sirvoyssa huone on merkitty ei saatavana, sillä aikaa kun Booking.com etsii korvaavaa vierasta. Kun Booking.com löytää korvaavan vieraan, peruutus ja uusi (korvaava) varaus lähetetään meille samassa päivityksessä. Mutta koska huoneen ei ole oletettu olleen saatavilla tuohon nimenomaiseen hetkeen mennessä, uusi korvaava varaus näkyy ylivarauksena.
Mitä voit tehdä?
Useimmissa tapauksissa voit yksinkertaisesti siirtää uuden korvaavan varauksen alkuperäisen varauksen, nyt jälleen vapaaseen, huoneeseen ja merkitsemään ylivarauksen ratkaistuksi. On tärkeää, että teet tämän niin pian kuin mahdollista, jotta nämä näennäiset ylivaraukset eivät aiheuta todellisia ylivarauksia.
Tai voit halutessasi poistaa käytöstä molemmat toiminnot Booking.com-tililläsi. Tässä on haittapuolena se, että Booking.com ei etsi korvaavaa vierasta peruutuksen tapahtuessa. Mutta etuna on, että huone on saatavilla kaikilla muilla kanavilla ja verkkosivustollasi heti peruutuksen jälkeen.